وزیر کشور سوریه از آمادگی کامل و تکمیل تجهیزات لجستیکی لازم در امر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که قرار است فردا(چهارشنبه) در این کشور برگزار شود، خبر داد.
به نقل از اخبارویژه، «محمد الرحمون» وزیر کشور سوریه در نشست خبری امروز در دمشق از پایان تدارکات لجستیکی و آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

وی تاکید کرد: در چارچوب تدارک مقدمات انتخابات ریاست جمهوری که فردا (چهارشنبه) برگزار می‌شود، وزارت کشور تمام آمادگی‌ها و تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات، از تجهیز و آماده کردن مراکز اخذ رأی تا صندوق‌های رأی‌گیری را در تمام استان‌ها و ثبت تعداد شهروندانی که حق دادن رأی دارند، را به پایان رسانده است.

قرار است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه فردا چهارشنبه (5خرداد ماه ) در این کشور برگزار شود. حوزه های اخذ رای در این کشور از 7 صبح تا 19 شب در سراسر کشور باز است.

وزیر کشور سوریه گفت: برای برگزاری انتخابات 12 هزار و 102 مرکز رأی گیری در تمام شهرها و سرتاسر مناطق کشور ایجاد شده است.

این مقام سوری تاکید کرد: با هدف تسهیل مشارکت شهروندان در انتخابات تمام مراکز اخذ رأی به تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز از جمله برگه‌های اخذ رأی و جوهر انتخابات و دستگاه‌های شناسایی کارت‌های شناسایی جعلی مجهز شده‌اند و شهروندان می‌توانند، به نزدیک ترین مرکز أخذ رأی مراجعه و رأی خود را به صندوق بیاندازند.

الرحمون افزود: تعداد شهروندانی سوری مقیم داخل و خارج که براساس قانون اساسی اجازه شرکت در انتخابات و ریختن آرا خود به صندوق‌ها را دارند، به 18 میلیون و 107 هزار و 109 نفر می‌رسند.

وزیر کشور سوریه اعلام کرد: براساس ماده چهارم قانون انتخابات سراسری شماره 5 مصوب سال 2014 تمام شهروندان سوری که 18 سال تمام داشته باشند، می‌توانند، در انتخابات شرکت کنند، مگر آنکه براساس ماده 5 قانون انتخابات با منع قانونی مانند سوء پیشینه یا بیماری‌های روحی و روانی مواجه باشند.

کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت هفت صبح به وقت محلی سه شنبه سکوت انتخابات شروع و همه تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه متوقف شد.

در بیانیه این کمیته آمده است: طبق ماده 58 قانون انتخابات سال 2014 و دستورات اجرایی، تبلیغات انتخابات 24 ساعت قبل از شروع انتخابات در 26 ماه می جاری از ساعت هفت صبح سه شنبه به وقت محلی متوقف شد.
در این دور از انتخابات دو نامزد به نام‌های «عبدالله سلوم عبدالله» عضو حزب اتحاد سوسیالیست و «محمود احمد مرعی» از چهره‌های معارض داخلی با بشار اسد رئیس جمهور کنونی سوریه رقابت می‌کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *