عماد مردانی نایب رییس خانه صنعت و معدن استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد کشور گفت: در برخی از استان ها اقتصاد پیشران،صنعتی است مانند استان مرکزی،اصفهان،آذربایجان متاسفانه دولت به دلیل کمبود منابع مالی و بودجه ی که دارد و یک الگویی که از کشورهای توسعه یافته گرفته است تصمیم دارد تمرکزش از فروش نفت را بردارد و از محل مالیات اقدام به کشور داری وگذراندن امورات اقتصادی کند.
مردانی ادامه داد: این نگاه خوبی است ولی ایراداتی هم دارد نحوه اجرای این دیدگاه غلط است ممکن است آسیب هایی که کشوراز این الگو میخورد بسیار کاری تر ازمحاسنی باشد که به همراه خواهد داشت.دولت تصمیم دارد خزانه را از مالیات پرکند و به دنبال آن فشارهای مالیاتی و اعلام ضرایب بیش از اندازه به بنگا ه های اقتصادی در شرایطی که کشوردر تحریم است و چرخ دنده های اقتصادی به خوبی نمی چرخد کاردرستی نیست.
وی اظهارداشت: این اقدام خسارت شدیدی رابه بار خواهد آورد که بخشی از آن عدم توسعه صنعتی کشورو تعطیلی بنگاه ها وهمچنین عدم حفظ اشتغال موجود در بخش صمت اشاره کرد که موضوعی جدی و نگران کننده است.
نایب رییس اتاق صنعت معدن تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ابزارهای رسیدگی مالیاتی برای بنگاه های اقتصادی وجود دارد که دفاتر منظم، کد اقتصادی، شناسه ملی و آدرس مشخص دارند سازمان امور مالیاتی به جای اینکه به کسانی که منابع مالی و درآمدی غیر مشخص و مخرب دارند (دلالی،واسطه گری) را شناسایی کند.فشار را می گذارد روی کسی که شناسنامه دارد و این واحدها را در فشار مضاعف قرار می دهد.
مردانی در پرسش از سازمان تامین اجتماعی گفت:آیا سازمان امور مالیاتی از کسانی که مجتمع و برج می سازد مالیات دریافت می کند؟ آیا این افراد را می شناسد؟ یکی از جاذبه های اقتصادی دربخش صنایع حوزه ساختمان است
چرا ازاین بخش مالیات دریافت نمیکنند؟
چطورتولیدکننده با هر میزان از درآمد باید مالیات بدهد؟ اما اگرهمان تولیدکننده همه چیز را بفروشد و در بانک سپرده گذاری کند به او سود میدهید و از قضا معاف از مالیات هم هست .این یک تبعیض فاحش مضر برای کشور است کسانی که خلاق هستند سرمایه آوردند تنبیه می کنید و اعمال قانون می کنید. متاسفانه گویا دولت هم عزم برای مقابله ندارد
جلوی قاچاق را بگیرید تولید جان میگیرد
وی در ادامه اظهار کرد:قاچاق موضوعی مهم وتهدیدی جدی برای تولید است سوال من این است اصل مقابله با قاچاق کجا صورت می گیرد؟
آیا شما به عنوان دولت و متولی توانستید جلوی قاچاق را بگیرید؟
اگر توانستید جلوی قاچاق را بگیرید به تولید داخلی کمک شایانی کرده اید آن وقت هم میتوانید مالیات خوبی دریافت کنید قاچاق به عنوان یکی از موانع اصلی و چالش های گذشته و آینده گریبان توید را سخت گرفته است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *