۹۹/۱۰/۱۷
بسیاری از اتفاقات علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت گفت: شرکت‌های علمی دانش‌بنیان پایگاهی برای آغاز فعالیت دانشجویان بوده و بسیاری از اتفاقات علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان شکل می‌گیرد.
اقتصاد کشور،به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شهرقدس، عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در بازدید از شرکت دانش‌بنیان نهال‌گستر رویان واقع در استان قزوین اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان مکانی برای استارت‌ و آغاز فعالیت علمی دانشجویان کارآفرین و علاقه‌مند به فناوری هستند؛ چراکه بسیاری از اتفاقات فناوری و دانش‌پایه در این شرکت‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان متشکل از اعضای هیئت علمی، دانشمندان، نخبگان و دانشجویان فعال شکل می‌گیرد که با انگیزه بالا و دارای ظرفیت‌های علمی خوبی هستند که موجب تجمیع و متمرکزشدن و گردآوری تجارب دانش‌پژوهان مشتاق به فعالیت‌های پژوهشی و علمی می‌شوند.

سرپرست واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت ادامه داد: بخش عمده این ظرفیت‌ها، ابتدای کار به‌صورت بالقوه هستند و اگر دانشگاه‌ها تعامل مناسبی را برای فعالیت دانشجویان کارآفرین و فناور فراهم آورند؛ بالفعل‌شدن این ظرفیت‌های دانشجویی دور از دسترس نخواهد بود.

عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در بازدید از شرکت دانش‌بنیان نهال‌گستر رویان واقع در استان قزوین

قاسمی‌پیربلوطی اضافه کرد: در راستای ترویج مأموریت علمی دانشگاه و اجرای برنامه علمی صنعت و تجارت و تقویت روحیه علمی دانشجویان و دانش‌پژوهان، توانمندسازی دانشگاه‌های نسل جدید و ایجاد انگیزه شغلی در دانشجویان کارآفرین، دانشگاه‌ها باید به سراغ شرکت‌های دانش‌بنیان رفته و در این زمینه با هم‌افزایی، کسب تجارب علمی و مهارتی دانشجویان را فعال کرده و از طرح و ایده‌های هسته‌های فناور دانشجویان حمایت کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به‌همراه واحدهای ملارد و صفادشت دارای دانشجویان فعالی است که حتی در ایام شیوع بیماری کرونا در سلسله فعالیت‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده در قالب باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و انجمن‌های علمی فعال بودند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در بخش کشت محصولات کشاورزی به‌ویژه گیاهان دارویی و در راستای توسعه مهارتی در علوم صنایع غذایی با شرکت‌های متعددی در راستای اجرای برنامه علمی صنعت و تجارت ازجمله شرکت دانش‌بنیان نهال‌رویان وارد مذاکره شده و توافقاتی در زمینه توسعه دانش و فعال‌کردن شوراهای دانشی اعضای هیئت علمی انجام داده است.

عبدالله قاسمی‌پیربلوطی در بازدید از شرکت دانش‌بنیان نهال‌گستر رویان واقع در استان قزوین

سرپرست واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت تأکید کرد: در جلسه‌ای که با امین یداللهی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نهال‌گستر رویان و بازدیدی که از این شرکت داشتیم، کارگروهی را تشکیل داده و درباره تولیدات محصولات کشاورزی و حفظ و نگهداری سایت و فضای سبز واحدهای شهرقدس، ملارد و صفادشت و کشت نهال گل محمدی و بهره‌وری لازم از تولید محصولات کشاورزی شامل سیفی‌جات و تولید چوب از درخت پالونی توافقاتی را انجام دادیم.

قاسمی‌پیربلوطی یادآور شد: به‌زودی با عقد تفاهم‌نامه در راستای فعالیت‌های مشترک به‌منظور بهره‌وری از اراضی زراعی واحدهای سه دانشگاه و بهره‌برداری از محصولات جدید بخش گیاهان دارویی شاهد اقداماتی جدید در راستای کمک به دانشجویان فعال در بخش کشاورزی، صنایع غذایی، علوم دامی، زیست‌شناسی و مهندسی شیمی و اجرای برنامه علمی صنعت و تجارت خواهیم بود

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *