رئیس قوه قضائیه گفت: اگر مدیرانی چوب لای چرخ صنایع می‌گذارند و با عدم اجرای قانون در صدور مجوز خودداری می‌کنند، بازرسی کل وظیفه دارد تا با مسئولانی که تعلل می‌کنند، برخورد بازدارنده داشته باشد.
به نقل از اخبارویژه  ازقزوین، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن محسنی اژه‌ای عصر امروز در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین انجام شد، اظهار داشت: اگر همگی به شرایط جنگ اقتصادی اذعان داریم، باید لوازم آن را هم بپذیریم.

وی اضافه کرد: نمی‌توانیم بگوییم در جنگ اقتصادی هستیم و بعد به صورت متعارف و مانند گذشته رفتار کنیم و به موانع موجود بر سر راه تولید و اقتصاد توجه نکنیم. بنابراین در جنگ اقتصادی باید اولویت‌ها عوض شود و بسیاری از موانع تولید را منطبق با شرایط جنگ اقتصادی بررسی و برطرف کنیم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: بخشی از مشکلات باید توسط خود تولیدکنندگان به عنوان افسران و مبارزان جنگ اقتصادی برطرف شود و بخشی دیگر هم باید از سوی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی رفع شود که اگر این 2 امر مهم مورد توجه نباشد، در نبرد اقتصادی پیروز نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: در برخی موارد باید مجوزی از طرف یک سازمان صادر شود که باید این موضوع سریع‌تر انجام شود و تولیدکنندگان متعهد را که به مجوز نیاز دارند در پیچ‌وخم‌های اداری گیر نیندازیم.

اژه‌‌ای یادآور شد: مجلس هم باید پای کار بیاید و اگر گزارشی در مورد صدور کند مجوز در دستگاهی دریافت کرد، به سرعت موضوع را بررسی کرده و در صورت لزوم پرونده را به دستگاه قضا ارجاع دهد.

لزوم تسریع در صدور مجوزهای صنعتی

ریاست دستگاه قضایی در بخش دیگری از سخنانش خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع صدور مجوزها شد و گفت: اگر مدیرانی چوب لای چرخ صنایع می‌گذارند و با عدم اجرای قانون در صدور مجوز خودداری می‌کنند، بازرسی کل وظیفه دارد تا با مسئولانی که تعلل می‌کنند، برخورد بازدارنده داشته باشد.

محسنی اژه‌ای تسریع در صدور مجوزهای را از لوازم جنگ اقتصادی دانست و افزود: صدور مجوزها باید در اولویت باشد و دستگاه‌های نظارتی هم به همراه قوه قضاییه و مجلس در این حوزه باید ورود کنند. ضمن اینکه وزیر دادگستری هم باید ورود کند و از هر بخش دلیل تاخیر در صدور مجوزها را جویا شود.

وی بر ضرورت تسریع تسریع در صدور مجوز صادرات و واردات هم تاکید کرد و ادامه داد: گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی، صمت و جهاد کشاورزی باید موانع صدور مجوز را تا حد امکان بردارند و نهایت تسهیلگری را در این حوزه اعمال کنند.

آمادگی دستگاه قضا برای تشکیل کارگروه‌های حل اختلاف مالیاتی

رئیس قوه قضائیه همچنین از آمادگی این قوه برای تشکیل کارگروه‌های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: این کار برای این انجام می‌دهیم تا کار به تشکیل پرونده حقوقی و قضایی کشیده نشود. در موارد اختلافی مانند بانک، بیمه، مالیات و واگذاری‌ها هم سایر دستگاه‌ها به نهادهای نظارتی مشورت دهند تا کار سریع جلو برود.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: همچنین آماده هستیم که از افراد متخصص در رسیدگی به پرونده‌های تخصصی و صدور رای هم بهره بگیریم که البته اجرای این مهم نیاز به وضع قوانین جدید و ایجاد سازوکار در مجلس دارد.
وی ادامه داد: بنابراین باید از تمامی ظرفیت بخش خصوصی و صنوف برای برخورد تخصصی با مشکلات حوزه تولید استفاده کنیم و اگر پرونده حقوقی به دستگاه قضایی آمد، سازوکار سریع و مناسبی برای حل و فصل آن داشته باشیم و در نهایت از نظر متخصصان برای اخذ بهترین راهکار استفاده کنیم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *