وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار اعلام کرد: شرایط تامین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب است و پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همچنین تشدید نظارت‌ها در ایام پایانی سال انجام شده است.

اقتصاد کشور به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی اظهار کرد: هماهنگی با دستگاه های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همچنین ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همچنین مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آنها داشته است.

وی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است، تصریح کرد: برای کالاهای تولید داخل این موضوع اتفاق افتاده است که آثارش را نیز در بازار می بینیم. ما اکنون در جنگ اقتصادی ظالمانه ای قرار گرفته‌ایم و باید به این نکته توجه شود که گرانی با گرانفروشی متفاوت است و گران فروشی در خصوص کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بی‌انصافانه افزایش قیمت پیدا می‌کنند و دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در این حوزه ورود می‌کنند.

تشدید بازرسی‌های بازار در ایام پایانی سال

رزم حسینی با بیان اینکه بازرسی‌ها با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد یافت، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی همچنین تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صمت را در راستای تامین به موقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و افزود: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاه‌های اصلی متولی می‌رود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.

رسانه ای کردن نظارت‌ها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار

وزیر صمت از دستگاه‌های نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خود را در این حوزه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانه ای کنند. مدیریت مدبرانه در حوزه بازار با مداخله متفاوت است و مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا انجام شود.

ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند

وی همچنین با تاکید بر اینکه ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این مسیر همراهی کنند، حذف بخشنامه های زائد و خلق الساعه را از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در این چند ماهه دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی در گفت وگو با خبرنگاران، بیان کرد: مأموریت اصلی وزارت صمت در این شرایط تأمین و عرضه به موقع کالا است که بخشی از تامین کالا مربوط به حوزه واردات است و وارد کنندگان بر اساس ضوابط به واردات کالاها مبادرت می ورزند.

وی با اعلام اینکه مصوبه اخیر دولت این روند را تسریع و تسهیل کرده است، افزود: بر اساس این مصوبه صادر کنندگان ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما می فروشند یا بر اساس مقررات به واردات کالاهای مورد تایید وزارت صمت اقدام می‌کنند، ارز متقاضی نیز در این بخشنامه گنجانده شده و هم اکنون در سامانه جامع تجارت فعال و در حال انجام است.

قاچاق طلا در کشور نداریم

وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه معادن طلا اقدامات خوبی انجام شده و تولید در این حوزه در حال افزایش است، تصریح کرد: طلا پشتوانه ای قوی برای پول ملی است و با توجه به این شرایط، متقاضی اصلی خرید طلا بانک مرکزی است و تولیدکنندگان بر اساس قیمت جهانی طلای خود را به این بانک می‌فروشند که این روند باعث شده است قاچاق طلا نداشته باشیم.

رزم حسینی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه های الکترونیکی، گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار انبار در سراسر کشور در سامانه جامع انبارها ثبت نام کرده اند، این سامانه به سامانه جامع تجارت متصل است و روز به روز در حال تکمیل شدن است.

ثبات نسبی در بازار مرغ و تخم‌مرغ با تامین به موقع نهاده ها

وی همچنین با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی توسط این وزارتخانه، بیان کرد: تأمین نهاده‌ها به خوبی انجام شده است و در سامانه بازارگاه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع قرار گرفته است، ثبات نسبی به وجود امده در حوزه مرغ و تخم‌مرغ نشانگر همین تامین به موقع است

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *