۹۹/۱۰/۱۳
اقتصاد کشور به نقل از روابط عمومی،شهردار اصفهان گفت: در برنامه 1405 پروژه های جدیدی برای کاهش آلاینده ها تعریف شده که همه آنها براساس تحقیقات مهمی است که نتایج آن در برنامه ریزی پنج ساله و افق 1405 در اهداف کلان برنامه قرار گرفته است و اجرای آن در کاهش آلاینده ها اثر دارد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: طی چند روز گذشته خیابان ها و میادین شهر اصفهان توسط شهرداری به تصویر این شهید مزین شده و تمثال شهید در میادین اصلی شهر برافراشته شده است.

وی ادامه داد: اصفهان دو روز سخت را با آلودگی بالا در پایان هفته گذشته تجربه کرد، از همین رو در برنامه 1405 پروژه های جدیدی برای کاهش آلاینده ها تعریف شده که همه آنها بر اساس تحقیقات مهمی است که نتایج آن در برنامه ریزی پنج ساله و افق 1405 در اهداف کلان برنامه قرار گرفته است و اجرای آن در کاهش آلاینده ها اثر دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: دو پروژه بزرگ عمرانی شهر که بودجه عمده شهرداری را از سال 96 به خود اختصاص داده است، در حوزه توسعه حمل و نقل پاک و افزایش ضریب دسترسی به مترو و تاکید بر اجرای حلقه حفاظتی شهر برای حفاظت از هوای اصفهان بوده است.

وی افزود: همچنین راه اندازی مسیر دوچرخه سواری در شهر اصفهان و طرح موتورهای برقی ارزش بالایی در کاهش آلایندگی در شهر با کاهش تردد وساسل نقلیه با سوخت فسیلی خواهد داشت.

*نوسازی 300 دستگاه تاکسی از ناوگان تاکسیرانی اصفهان

نوروزی با اشاره به تراموا به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان تاکید کرد: تراموا وسیله پاک برای شهر اصفهان است که مقدمات راه اندازی آن را در دست اجرا داریم.

وی اظهار کرد: فردا نیز در برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» نوسازی ناوگان تاکسیرانی با 300 دستگاه اجرا خواهد شد که این موضوع هم از مصادیق بهبود خدمت رسانی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا است. ضمن اینکه ماشین آلات خدماتی و عمرانی شامل هفت میکسر 26 تنی، 10 دستگاه خودروی حمل پسماند و دو دستگاه بیل مکانیکی به شهر اضافه می شود که در خدمت رسانی به شهروندان نقش مهمی دارد

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *