دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از تاسیس سامانه «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) از سوی این مجمع خبر داد.
تاریخ برگزاری همایش مجازی شیرخوارگان حسینی سال 1400
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) از تاسیس سامانه «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) از سوی این مجمع خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در این سامانه از یک سو پژوهش‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های علمی در مورد پیام امام حسین(ع) و به ویژه حضرت علی‌اصغر(ع) را ارائه و از سوی دیگر از پتانسیل تمامی مشاغل اعم از پزشکان، وکلا، اصحاب رسانه و… برای ارائه خدمات مجازی استفاده کنیم.

داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) امروز در نشست خبری با بیان اینکه اقبال عمومی نسبت به برگزاری این مراسم به عشق حضرت علی اصغر(ع) در بین آحاد مردم دنیا وجود دارد اظهار داشت: این همایش هنوز جهانی نشده هدف ما ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ و اینکه صدای مظلومیت در کل دنیا بلند شود، به خاطر اینکه یک کودک شیرخوار با آن مظلومیت به شهادت رسیده است .
وی با اشاره به اینکه تمامی بودجه این مراسم ها از طرف مردم تامین می شود و ما هیچ گونه بودجه دولتی نداریم ادامه داد: حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن این پیام به جامعه بشری یاری می‌کند. نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین ندرنامه خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می کنند
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم در کشورهای دیگر افزود: در کشورهای دیگر نیز مراسم برگزار می شود. هم چنین نذرنامه به زبان های مختلف ترجمه شده و آیین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می شود

برنامه های جدید مجمع
وی اعلام کرد: ما به دنبال هستیم که سیدالشهدا را به جمیع آحاد بشری معرفی کنیم پس نیاز به یک شبکه تعاملی زنده داریم. ما به دنبال ابر سامانه هستیم و انشاالله میخواهیم 2 سازمان اساسی تشکیل دهیم . سازمان اول سازمانی که بانوان ما را برای ماموریتی که خداوند در ذاتشان قرار داده، تربیت کنیم. از آموزه های دینی ما این است که زن پروش دهنده اصلی جامعه است و اگر به قدرت رب النوعی خود برسد جامعه اصلاح می شود.

منافی پور افزود: هم چنین به دنبال تشکیل سازمانی هستیم با عنوان سازمان سربازان ظهور. در سال اول 1000 نفر از کودکان نذر یاری حضرت منجی شدند و اکنون ما هزار سرباز ظهور 18 ساله داریم. این بسیار مهم است و آنهایی که هوشمندی نداشتند قطعا متوجه این مسئله نشدند. ما برای این سربازان ظهور پیام داریم و طرحی را در این زمینه آماده کردیم : طرح ساماندهی نذر شدگان برای یاری حضرت ولی عصر

وی افزود: اقدامات اولیه برای سازمان‌های فوق آغاز شده است. در حال حاضر 300 هزار نفر نوجوان و جوان 15 تا 18 سال داریم که آماده اند برای سازماندهی مسئله ظهور .و درواقع تا به اکنون حدود ۲میلیون کودک نذر یاری حضرت موعود شده اند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) بیان کرد: ما به دنبال نشان دادن هدف سیدالشهدا هستیم، از این رو تلاش داریم کار آموزشی را با این اعضای نوجوان و جوان آغاز کنیم تا معارف حق و عقلانیت را تسری دهیم، همچنین به دنبال این هستیم آموزش‌های تخصصی خود را در ایران، عراق و پاکستان در مرحله اول شروع و پیام سیدالشهدا را به دنیا مخابره کنیم.

منافی‌پور خاطرنشان کرد: از این پس به جای همایش حضرت علی‌اصغر(ع) باید عنوان رزمایش به این حرکت بدهیم زیرا این اتفاق از این پس به دنبال بیداری دنیا است، اگر کودک شیرخوار سیدالشهدا را امروز نشان می‌دهیم به این خاطر است که پیام امام حسین(ع) را نشان دهیم، امروز کرسی‌های اندیشه‌ای حضرت علی‌اصغر(ع) در دانشگاه‌های خارجی برگزار می‌شود. فراموش نکنیم مهم‌ترین بهانه حق بودن شیعه در کربلا شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) است.

وی تصریح کرد: طرح دیگر ما تاسیس سامانه «نذرگاهی» برای حضرت علی‌اصغر(ع) است که در این سامانه ما از تمامی متخصصین علوم در همه ی رشته ها دعوت می کنیم . تاسیس یک درمانگاه در فضای مجازی که از پزشکان متخصص کودک تشکیل شده ، از جمله برنامه های این سامانه است. البته که فراخوان ما نه فقط برای جامعه پزشکی بلکه برای همه ی اقشار علمی و هنری است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) همچنین از هنرمندان برای انجام امور هنری در این سامانه دعوت کرد و گفت: در عرصه فیلمنامه‌نویسی، تئاتر و سینما و… در خصوص حضرت ‌علی‌اصغر(ع) خیلی ضعیف هستیم و باید در این زمینه اقدامات خوبی را داشته باشیم.

منافی‌پور از ایده‌پردازان برای حضور در بانک ایده‌پردازی و از پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای کارهای پژوهشی این سامانه دعوت به عمل آورد.

وی ابراز کرد: به دنبال این هستیم که در این سامانه بانک اطلاعاتی از همه مقالات، پایان‌نامه‌ها و نظریه‌پردازان در مورد ‌کربلا و خصوص حضرت علی‌اصغر(ع) راه‌اندازی کنیم، همچنین از وکلای حقوقی دعوت می‌کنیم که نذر کار حقوقی داشته باشند و به صورت مجازی مشاوره‌های حقوقی بدهند.

منافی‌پور در مورد جزئیات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم امسال گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند برگزار می شود. و ما نیز در تولید لباس ها کوتاهی نکردیم و حدود ۳۰ هزار دست برای ارسال به کشورهای مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شد.

وی در پایان یادآور شد: در روز جمعه ساعت ۱۰ صبح همایش شیرخوارگان حسینی به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و ساعت ۱۱ نیز آئین نذرخوانی را خواهیم داشت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *