تیم دانشجویان پسر و دختر خراسان رضوی به شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی که به میزبانی اصفهان برگزار می شود اعزام شد این رقابت‌ها از ۱۵مرداد به مدت ۱۰روز برگزار وکاروان ۱۷۶نفری دانشگاه فردوسی مشهد که موفق به کسب مقام قهرمانی در منطقه ۹کشور شد در این رقابت‌ها حضور دارد.
به گزارش اخبار ویژه، بر اساس این گزارش نشست خبری اعزام کاروان ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد به شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف رفاقت -رقابت -رهرو راه خدمت با حضور محمد علی وطن دوست معاون فرهنگی،اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد،امیررشید لمیرمدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد،محمد کشتی دارمعاون دانشکده علوم ورزشی وحسین حاجتمند معاون اداره کل تربیت بدنی در سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای این نشست معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی در ایجاد انگیزه برای تقویت روحی و روانی دانشجویان پرداخت و گفت: در کنار ورزش قهرمانی باید بستر لازم برای توسعه و تقویت ورزش همگانی برای همه دانشجویان فراهم شود.
وی افزود: معتقدم در کنار ورزش قهرمانی پیوست ورزش همگانی برای حضور و استقبال دانشجویان به ورزش ضروری است .
وطن دوست یاد آور شد: با حضور ۶هزار نفر دانشجو در خوابگاه های دانشگاه فردوسی مشهد از این ظرفیت و پتانسیل برای تداوم مسابقات ورزشی و توسعه ورزش همگانی و بستر سازی برای پررنگ شدن فعالیت های ورزشی در سطح قهرمانی و همگانی باید پیش بینی لازم و ضروری صورت گیرد.
وی در ادامه ضمن انتقاد به عدم جذب سهمیه قهرمانان ورزشی در دانشگاههای سراسری گفت: اغلب دانشجویانی که مقام آور در سطح استان و کشور هستند جذب دانشگاه های غیر انتفاعی می شوند چون شرایط تحصیل سهل تر است بنابر این این دانشگاهها در رقابت‌های ورزشی سرآمد هستند ودر این خصوص دانشگاه های سراسری که از طریق کنکور سراسری دانشجویان ورزشکار و مدال آور را جذب می کند برای کسب رتبه های برتر در سطح قهرمانی میان دانشگاهها از امتیاز کمتری برخوردارست.
در ادامه امیر رشید لمیر در باره جزییات اعزام کاروان ورزشی دانشجویان دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد به شانزدهمین دوره المپیاد دانشجویی کشور گفت: در این رقابت‌ها ۱۷۶ورزشکار ،مربی و عوامل اجرایی اعزام خواهند شد که از این تعداد تیم پسران ۵۳ورزشکار به همراه مربیان و عوامل اجرایی ۷۰نفر و تیم دختران ۷۴نفر ورزشکار به همراه عوامل اجرایی و مربیان ۱۰۶نفر می باشد.
رشید امیر اضافه کرد: پیشبینی می شود در این رقابت‌ها ۱۴۰دانشگاه از سراسر کشور حضور داشته باشند .
وی اظهار داشت : در این رقابت‌ها کاروان خراسان رضوی در ۱۴رشته ورزشکار اعزام که در بخش دختران در رشته های شنا،تنبس روی میز بدمینتون،کاراته،تکواندو،فوتسال ،بسکتبال،والیبال و دو و میدانی ودر بخش پسران در رشته های هندبال،کشتی آزاد و فرنگی، جودو،تکواندو،شنا وکاراته ورزشکاران اعزام شدند.
رشید امیر با اشاره به این که در این رقابتهای ورزشی بیش از ۵هزار ورزشکار از سراسر کشور حضور دارند گفت: کاروان ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در شانزدهمین دوره المپیاد دانشجویان سراسر کشور بزرگترین کاروان را به این رقابت‌ها اعزام کرد .
وی یاد آور شد: تیم منتخب دانشگاه فردوسی مشهد در میان ۲۲ دانشگاه منطقه ۹ ( خراسان شمالی،رضوی،جنوبی و سمنان) موفق به کسب مقام قهرمانی شد و به عنوان نماینده منطقه ۹کشور به این رقابت‌ها اعزام گردید.
مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه با اشاره به کسب رتبه های برتر در سالهای ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد علیرغم تمهیدات و تدارک خوب رقابا کاروان خراسان رضوی جایگاه مناسبی را در این رقابت‌ها کسب کند.
رشید لمیر در باره استعداد یابی و برگزاری تست های علمی ورزشی و حرکت ورزش کشور به سمت علمی شدن گفت: برگزاری تست‌های ورزشی برای شناسایی مستعدین در رشته ورزشی به ازای هر نفر بالغ بر ۱۵میلیون تومان هزینه در بر دارد که متاسفانه مراکز استعداد یابی و اداره کل ورزش و جوانان اهمیتی به این موضوع نمی دهند.معتقدم در صورت عملیاتی شدن این تستهای علمی ورزشکاران بر حسب میزان اثر گذاری ژنتیکی به ورزش قهرمانی خواهند پرداخت و ضریب کسب مقام قهرمانی برای این گروه افزایش پیدا می کند چرا که بر اساس این تست‌ها و آزمایشها تمامی جوانب فیزیکی ،روحی و روانی یک ورزشکار سنجیده و بر اساس این اطلاعات علمی محرز خواهد شد که ورزشکار در چه رشته ای قابلیت ژنتیکی برای قهرمان شدن را دارد. و این امر در امیال و آرزوهای یک قهرمان ورزشی در طول زندگی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت..
در پایان این جلسه معاونان و مدیران تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان گزارشی از اقدامات دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور در پرورش و تربیت ورزشکاران حرفه ای مسلط به علم روز مطالبی را بیان و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مجید خروشی

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *