نجات کشف رود و تامین پساب تصفیه شده برای فضای سبز یک تیر و دو نشان که تحت عنوان طرح یادگار ابراهیم در مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش اخبار ویژه، استاندار خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: پروژه بزرگ بازچرخانی آب در مشهد با بهره برداری از تصفیه خانه جدید (پرکندآباد۲) موجب جلوگیری از آلودگی کشف رود ناشی از فاضلاب مشهد می شود و در عین حال پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز مشهد تامین می کند.
در تکمیل این پروژه بازچرخانی آب، پروژه حضرت نبی اکرم (ص) نیز افتتاح شد که به تامین آب شرب مشهد کمک خواهد کرد.
یعقوبعلی نظری افزود:بهره برداری از ۳مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۹۰۰۰۰مترمکعب؛ حفر و تجهیز ۷۰حلقه چاه و ۳۰کیلومتر خطوط انتقال با اثر بخشی ۲۰۰۰لیتر در ثانیه با ارزش ۱۴۷۶۰میلیارد ریال با هدف کمک به پایداری آب مشهد؛ بهبود کمیت و کیفیت آب و کاهش هدررفت جزو پروژه مدرن بازچرخانی آب است.
وی خاطر نشان کرد:فاز اول بزرگترین پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب کشور (پرکندآباد ۲) با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز و با ارزش ۱۰ هزارمیلیارد ریال به بهره برداری رسید.
استاندار خراسان رضوی در باره هدف از اجرای این پروژه ها اظهار داشت: هدف این پروژه کاهش آلایندگی محیط زیست و رودخانه تاریخی کشف رود و فراهم سازی جایگزینی و بازچرخانی در راستای تامین آب کلان شهر مشهد است.

مجید خروشی

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *