یلنا تیولپینا، متخصص بیماری های گوارشی اعلام کرد ریبوفلاوین یا ویتامین ب ۲ سلامت پوست و مو را تامین کرده و از پیری بدن جلوگیری می کند.

به گزارش اخبارویژه و به نقل از اقتصادآنلاین ، اسپوتنیک نوشت؛ این پزشک روس گفت، تمام فرآیندهای بیوشیمیایی در بدن با مشارکت ویتامین های گروه ب از جمله ب 2 اتفاق می افتد و این ویتامین برای متابولیسم پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها ضروری است. به این ویتامین “ویتامین زیبایی” نیز می گویند زیرا در سنتز مولکول های پروتئین در بدن نقش دارد و پیری را کند می کند.

خانم تیولپینا غذاهای غنی از ویتامین ب 2 را نام برد. در میان آنها مواد غذایی دارای منشاء حیوانی و گیاهی وجود دارد. از جمله باید از شیر، پنیر، پنیر دلمه، تخم مرغ و دل و قلوه گوسفند نام برد. در بین محصولات گیاهی، قارچ و دانه کاج سرشار از این عنصر هستند.

این درمانگر با این حال تاکید کرد: با توجه به کالری بالای دانه کاج، آن را به مقدار لازم برای جبران کمبود ویتامین ب 2 مصرف نمی کنیم.
خانم تیولپینا توصیه کرد برای تعیین سطح ویتامین ب2 در بدن، از متخصصان کمک گرفته شود و خاطرنشان کرد پزشک بر اساس نتایج آزمایشات، مناسب ترین دوز ریبوفلاوین را برای هر بیمار انتخاب می کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *