جناب آقای سوران سعید مدير عامل كومپانياي هوما ايرلاين و عضو اتاق بازگاني و سنديكاى شركت هاي گردشگرى سليمانيه اقليم كردستان عراق نفت خيز ترين بخش كشور عراق است و با توجه با اين موضوع كه در چند سال اخير گامهاى مناسبي در جهت توسعه زير ساختهاى اقتصادي و صنعتي در كوردستان برداشته شده و با توجه با اين نكته كه بيشترين مرزهاى زمينى كشور ايران در ميان كشورهاي همسايه با دارا بودن ٣ مرز رسمى و ٥ مرز غير رسمى با اقليم كوردستان است ميتوان اين موضوع را عنوان كرد كه دروازه اقتصادي عراق نوين اقليم كردستان است.

به گزارش پایگاه خبری اخبارویژه : همچنين يكي ديگر از موضوعاتي راجب اين منطقه استراتژيك اقتصادي كه به آن تاكيد ميكنم اين أست كه نزديك ترين و امن ترين راه براي تجارت با كشور سوريه از خاك كردستان ميگذرد و در سالهاى اخير بيشتر تجار و بازگانان كشور سوريه اين مسير را جهت واردات كالاهاى خود از ايران را برگزيده اند پس اين موضوع مي تواند بازار ثانويه و مهمي براي تجارت با كردستان باشد.

هم اكنون روابط تجارى ايران واقليم در سطح خوبي قرار دارد اما مطلوب دو طرف نيست و اين موضوع به علت عدم شناخت توليد كنندگان و بازرگانان ايرانى از بازار هدف اقليم است .

يكى ديگر از مشكلات عدم امكان حمل مستقيم كالا از كشور ايران به اقليم كردستان است كه متاسفانه حمل غير اصولى كالاهاى اختصاصي مي گردد .

از راه هاي افزايش روابط اقتصادي در جهت توسعه تجارت اعزام هيئت هاي تجاري و اقتصادي بين دو كشور است كه اين امر در دستور كار اتاق بازگاني و پيشه وري سليمانيه قرار گرفته است و ما در اتاق بازرگاني اقليم آماده همكاري دو جانبه در اين زمينه هستيم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *