هنوز این ماجرا را باور نکرده‌ام؛ صدری: حذف سرخابی‌ها مبارک آقای اولیایی!

مجید صدری می‌گوید که کنفدراسیون فوتبال آسیا 98 درصد از مدارک این باشگاه را تائید کرده است.

به گزارش مازیار خویشوند سردبیر اخبار ویژه و به نقل از “ورزش سه” ، امشب برنامه نبض فوتبال شبکه خبر با حضور داریوش مصطفوی رییس کمیته مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و مجید صدری سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس روی آنتن رفت؛ جایی که طرفین در پاسخ به سوالهای مجری برنامه تلاش می‌کردند که از موضع خود دفاع کنند.

این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

مصطفوی: شما در گزارشتان گفتید کسی را محاکمه نکنیم، چرا نکنیم؟ کسی که گناهکار است باید بیاید پاسخ بدهد. یک زنجیره ای است از روسای تربیت بدنی و وزرای ورزش و همچنین مدیران عامل پرسپولیس است، آنها هم متهم هستند. من هم مدیرعامل پرسپولیس بودم و بیایند دوران من را هم مطالعه کنند.
من در آخرین برنامه‌ای که در برنامه فوتبال برتر گفتم، این بود که پرسپولیس و استقلال باتوجه به اسناد و مدارک، باوجود اینکه هیچ ربطی به مدیرعامل‌های کنونی ندارد، خیلی خیلی شانس‌شان کم است و شانس گل‌گهر بیشتر است. گفتم که آقای رییس جمهور باید بیشتر به پرسپولیس و استقلال توجه کنند. توجه نشده و اگر امروز گرفتاری هست و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌آید از پرسپولیس و استقلال ایراد می‌گیرد، چطور است که فولاد و سپاهان چطور می‌توانند مجوز بگیرند؟ آنها کارکنانی برای مجوز حرفه‌ای درست کردند و دو سال است در این زمینه کار می‌کنند. اما مدیران پرسپولیس و استقلال دو سال است مدام عوض می‌شود. مدت زندگی یک مدیرعامل طبق تعریف کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید کمتر از 4 سال باشد. آنها این را توصیه می‌کنند اما ما توجه نکردیم.

فدراسیون فوتبال در این ماجرا هیچ تقصیری نداشته است. در شرایط فعلی اگر بخواهیم بگردیم دنبال کسی که بگوییم مقصر تو هستی؛ آقای آجورلو و صدری نیستند. من دانه دانه می‌شمارم. شاید آنها بگویند دولت منابع در اختیار ما نگذاشت اما شما می‌توانستید خیلی کارها در این زمینه بکنید. حداقل مالکیت را روشن می‌کردید.

صدری: از آقای مصطفوی عذرخواهی می‌کنم اما دوست دارم یک تبریک به آقای اولیایی (عضو کمیته مجوز حرفه‌ای) بگویم. چون ایشان تلاش کردند این اتفاق بیفتد و الحمدالله به مقصد خودشان رسیدند. جای تاسف دارد که در کمیته بدوی همچین اشخاصی هستند. یک عذرخواهی باید از هوادارانمان کنیم؛ ما خُب اعتماد کردیم. خداراشکر هرچیزی که در باشگاه از ما خواستند مستند بوده و ما هم طبق زمانبندی فرستادیم. ما در تاریخ 9 شهریور 1400 مدارکمان را تحویل دادیم. آقای خلیلی مدیر آکادمی و آقای امیرعلی حسینی مدیر اموربین الملل رفتند مدارک را تحویل دادند و بارگذاری کردند.

در آن سیستم 98% از مدارک ما تائید شده و آیا به خاطر 2% کسری مدارک می‌آیند باشگاهی را حذف کنند؟ ما آمدیم با کمیته استیناف خودمان جلسه گذاشتیم و دوستان لطف کردند 3 ماه وقت دادند و یک میلیارد هم جریمه کردند. ما در این مدت رفتیم همه مدارک را تهیه کردیم، چیزی که شاید حتی یک دانه آن به ما مربوط می‌شود. بدهی کالدرون حتما در زمان ما نبوده. بیایند همه مدیران قبل از ما پاسخ بدهند. برای چی آقای کالدرون که با 100 هزار دلار کارش جمع می‌شده را 745 هزار دلار دادیم و تحقیر شدیم.

خیلی از این موارد را می‌توانستیم با جلسه حل کنیم. از آقای اولیایی بپرسید کی ما را صدا زدند و ما نرفتیم جواب بدهیم؟ آقای مصطفوی تلفنی نقص مدارک ما را گفتند ما 30 دفعه پیگیری کردیم تا نامه بگیریم. آقای عزیزی خادم و بهاروند جلسه گذاشتند و وقت گذاشتند اما آقای کمیته بدوی…؟ عین مدارک سالهای گذشته را امسال هم دادیم، امسال چه اتفاقی رخ داده که باید رد شویم و سال قبل نباید رد می‎‌شدیم؟

آقای ای اف سی، عزیز دل. شما می‌گویید چرا بدهی‌ها را ندادید؟ ما بالای 40 بار نامه زدیم که ما 3.4 میلیون دلار پول نزد شما داریم، بدهید تا بدهی را بدهیم. اما گفتند شما تحریمید. جالب است تیمی که بیشترین میزان هوادار را دارد، چون تحریم است نمی‌تواند به منابع خود دسترسی پیدا کند. ما با بدبختی این پول را تهیه کردیم. بله این یک زنجیره از گذشته است اما حالا همه از ما انتظار دارند.

درباره مالکیت آقای سجادی زحمت کشیدند در این قصه. آمدند مالکیت باشگاه را جدا کردند، چرا آقای اولیایی باید مصاحبه کند بگوید صوری است؟ این است که می‌گوییم از داخل این کار را می‌کنند. وزیر مملکت رفته زحمت کشیده و مالکیت را جدا کرده. برای چی می‌گویند که صوری است؟

مصطفوی: من که گفتم این یک زنجیره است. کار فدراسیون فوتبال در این ماجرا این است که ای اف سی طبق معمول یک نامه می‌زند و می‌گوید شما آموزش بدهید. فدراسیون هم به باشگاه‌ها اعلام کرد. باشگاه‌ها هم آدمهایشان را فرستادند و آموزش دیدند و بعد ایمیل باشگاه با کنفدراسیون در ارتباط است.

صدری: بحث ما کاملا حرفه‌ای است. ما بر اساس مستندات صحبت می‌کنیم و ما در هر تاریخی که به ما اعلام کردند، کارمان را انجام دادیم. ما بالای 98 درصد مدارکمان تائید شده و برای دو درصد کسری چرا باید باشگاه ما را حذف کنند؟ آن هم مدارکی که ما سال گذشته هم دادیم. خیلی از مدارکی که سال گذشته دادیم را امسال به خاطر کرونا گفتند اصلا لازم نیست.

مصطفوی: حرف درست این است که ساده بگوییم؛ فدراسیون فوتبال هیچ مسئولیتی در این ماجرا نداشته و نخواهد داشت. بله ممکن است جریمه اش کنند چون باشگاه‌هایی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، مربوط به فدراسیون است. اما فدراسیون فوتبال فقط یک نقش آموزشی داشته است.

من هم در تیم پرسپولیس فوتبال بازی کردم و هم سه دوره پیاپی با این تیم قهرمان شدم. من عذرخواهی بزرگ از هواداران این تیم دارم که اسمشان را گفتم پیروزی. نه اسم این تیم پرسپولیس است و از تک تک هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم از بچه پنج ساله تا آقای صدری.

صدری: ما امروز از ساعت 15:30 خدمت آقای سجادی بودیم و آقای عزیزی خادم هم تشریف داشتند و درباره بحث ای اف سی صحبت کردیم و برنامه ریزی کردیم چون 10 روز وقت داریم برای استیناف خواهی. به هر حال این باشگاه پرسپولیس است که بالای 40 میلیون قلب برایش می‌تپد. هواداران این دو تیم حتی از جمعیت بعضی کشورهای آسیایی بیشتر است.

به نظرم در حق این دو باشگاه و حتی گل گهر اجحاف می‌شود. من تا الان هم حتی باورم نمی‌شود که این حذف اتفاق افتاده است.

در این لحظه فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس روی خط آمد تا درباره وضعیت استقلال و موضع این باشگاه صحبت کنید.

سمیعی: به هر حال این بارگذاری مدارک و مستندات یک زمانی را از سوی ای اف سی برایش در نظر گرفتند که از حدود 10 اسفند 1399 بوده تا ابتدای مهر ماه و آقای آجورلو مدیریت جدید باشگاه استقلال 4 مهرماه به عنوان مدیرعامل باشگاه منصوب شدند. عصر روز 7 مهر ماه از سوی سازمان لیگ آمد که چرا اقدامات لازمه برای حضور در مسابقات انجام نشده و مدت شما به اتمام رسیده. در سه روز باقی مانده باشگاه توانست مدارک را ارائه و بارگذاری کند. بعد در کمیته بدوی، بدون آنکه مصادیق کاستی و عیوب اعلام شود که درخواست مجوز حرفه‌ای رد شد. بعد کمیته استیناف برای نجات ورود کرد و فدراسیون هم فعال شد و مهلت سه ماهه در نظر گرفته شد و کاستی ها هم اعلام شد.

بعد ما بر اساس نامه ای اف سی توانستیم کلیه کارها از جمله حسابرسی مالی را انجام دهیم و همچنین مسئله مالیاتها. ما بدهی قطعی نداشتیم و در نتیجه همه کارها به جز مالکیت مشترک انجام شد. در همین مدت دادخواست آمد که باعث تعجب ما شد. ای اف سی در دو ماه و اندی سکوت کرده بود و ایرادی به این مهلت سه ماهه نگرفته بود. در جلسه‌ای که برگزار شد و این نوید داده شد که در آسیا شرکت خواهیم کرد (همین تقریبا کمتر از یک ماه پیش).

صدری: ما یک جلسه ای بودیم خدمت آقای مصطفوی، عباسی، عزیزی خادم، آجورلو و بنده. باتوجه به اینکه آن موقع از مهلت سه ماهه ما مانده بود، به ما قول دادند… ببینید حرف ما این است که حتی ای اف سی برای کمیته استینافی که خودش تعیین کرده، باید یک ارزشی قائل شود. حرف آقای مصطفوی برای ما سند بود که سه ماه به ما مهلت دادند و از این سه ماه ما 15 روز فرصت داریم. ما حتی قرار است تا آخر دی برویم بورس و خصوصی سازی ما کاملا انجام خواهد شد. ما کوتاهی نکردیم و همه کارها را کردیم.

سمیعی: متاسفانه اتفاقی که آنجا افتاد ای اف سی مهلت 3 ماهه کمیته استیناف را نادیده گرفت و این برای ما جای تعجب دارد.

مصطفوی: استقلال و پرسپولیس جزو تک تک سلول‌های بدن من هستند. با همه احترامی که برای این سه تیم قائلم، آن روزی که آمدند در کمیته استیناف، زمانی که کمیته بدوی مدارک را رد کرد، ما آمدیم نشستیم دلسوزانه با پرسپولیس آقای صدری و استقلال آقای آجورلو…

صدری: اتفاقا آقای امیرعلی حسینی (امور بین الملل) پیغام داده و می‌گوید در همین سامانه کلس هیچ موردی نیست که ما توسط سازمان لیگ ریجکت شده باشیم اما رفع نقص نشده باشیم.

مصطفوی: الان که مدارک نیست ببینیم. آقای حسینی حتما وارد هستند.

صدری: این‌هایی که آمدند از داخل آمدند به ای اف سی گزارش دادند باید به جای نشان لیاقت، نشان خیانت بگیرند. برای چه ما باید مدارک جعلی بدهیم؟

مصطفوی: الان گفتند که سه ماه به ما مهلت دادید. ما یک آیین نامه داخلی صدور مجوز حرفه‌ای داریم و یکی کنفدراسیون فوتبال آسیا. کنفدراسیون گاها اجازه می‌دهد بر اساس آیین نامه داخلی (باتوجه به سند 8 ماده C) اجازه می‌دهد که تنبیهاتی داشته باشید؛ از جمله تعویض مدیرعامل و تعلیق مدیرعامل و تعلیق هیئت مدیره و جریمه. حکم کمیته بدوی داخلی در رد درخواست مجوز حرفه‌ای، رای بی نقصی داشت. اما بعد آقای آجورلو و آقای صدری رفتند دادند کارمندانشان مدارک را درست کردند. این که بعضی مواقع کاغذ سفید و فارسی و… آپلود کرده بودند. ما بر اساس آن سه ماه فرصت دادیم و یک میلیارد هم جریمه کردیم. اگر ای اف سی با دید این منظور به مدارک پرسپولیس و استقلال نگاه می‌کرد که اینها این همه نشستند و زحمت کشیدند و آماده کردند… حالا مالکیت که دست آجورلو و صدری نیست، مالیات که اصلا دست آنها نیست… اما آنها با چشم همکاری به ما نگاه نکردند چون اخبار مملکت را [به ای اف سی] می‌دادند.

صدری: وقتی رای کمیته بدوی (رد درخواست پرسپولیس و استقلال) آمد اولا اینکه ما اصلا خبر نداشتیم. از این کمیته کسی به ما نامه نزد و حتی زنگ هم نزد و یکهو اعلام کرد که شما رد شدید. بعد به ما 3 ماه فرصت دادند و حالا خیلی‌ها می‌گویند آقا شما سه ماه قبل حذف شده بودند. خب هوادار ما نمی‌گوید چرا دروغ می‌گویید؟

مصطفوی: نه شما دروغ نمی‌گویید. اصلا این انباشت مشکل خیلی به پرسپولیس و استقلال ربط ندارد. این مملکت رییس جمهور، وزرا، رییس فدراسیون و مدیران عامل می‌خواهید این مسائل را حل کنیم یا نه؟

سمیعی: ای اف سی انگار اصلا زحمات ما را ندیده و اساس را بر اساس مستنداتی گذاشته که باید در مدت ددلاین بارگذاری می‌شد. اما مشکل آنجاست که کمیته بدوی وقتی درخواست ما را رد کرد، هیچ حکمی به ما اعلام نکرد. مشکل اصلی از رای کمیته بدوی آغاز شد. بحث این است که چرا فعالیت ما دیده نشد؟ وقتی کمیته بدوی ما را احراز نکرد، قطعا ای اف سی حساس می‌شود. چرا گل گهر رد شد؟ این باشگاه که ساختار قوی تری داشت، چون گیر شرکت آلمانی افتاد که استاندارد بیشتری را دنبال می‌کرد. چه بسا اگر فولاد و سپاهان اگر در کمیته بدوی تائید نمی‌شدند و می‌آمدند به این مرحله می‌رسیدند به استانداردهای بالای این شرکت، آنها هم رد می‌شدند.

مصطفوی: گل گهر به این دلیل رد شد که 24 هزار دلار پول کمک مربی بدنساز را پرداخت کرده بود اما تا 9 شهریور 1400 پرداخت نکرده بود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *