علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز منصوب شد.
بر اساس این گزارش؛ طی حکمی از سوی( فرزاد فروغی، رئیس سازمان نصرالبرز ) ، جناب آقای علی پاک باخته گان زنجانی به ریاست کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز منصوب شد.

گفتنی است؛ فناوری بلاک‌چین در بسیاری از مواقع معادل رمزارز گرفته می‌شود، اما این اشتباه است، چون یکی از حوزه‌هایی که با استفاده از فناوری بلاک‌چین به آن پرداخته می‌شود، بحث رمزارزهاست. ضمن این‌که می‌توان از منظرهای مختلف به رمزارزها نگاه کرد. اصل منظر، بحث کلان حاکمیتی است.

بلاک‌چین یک فناوری است که کاربردهای زیادی دارد و یکی از کاربردهایش رمرزارزهاست. برآوردی که وجود دارد این است که خود بلاک‌چین می‌تواند شروع یک سری تحولات فناوری باشد که منجر به تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شود و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور چیزی شبیه نقش IT یا انفجار اطلاعات داشته باشد. بنابراین نمی‌توان آن را محدود به بیت‌کوین و ماینینگ کرد.

اما به گفته برخی کارشناسان این حوزه، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب صنعتی چهارم توسط بلاکچین قابل اجراست و می‌توانند نحوه تبادل ارزش و دموکراسی اقتصادی را به‌دنبال داشته باشد. پس بسیار جسورانه در حال هزینه‌کردن هستند تا بتوانند شرکت‌های فناورانه نسل بعدی را پیدا و اقتصادشان را متحول کنند.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری تمرکززدایی آن است که با ذخیره داده‌ها در سراسر شبکه بلاکچین، خطراتی را که با ذخیره داده‌ها به‌طور مرکزی به وجود می آید، حذف می‌کند.

اما فناوری بلاکچین در صنعت بانکداری مزایایی دارد که کاهش هزینه‌های سازمانی، افزایش امنیت، جلوگیری از پولشویی و بهینه‌سازی تعاملات مالی بین‌المللی مهم‌ترین آنهاست

باید گفت؛ شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، ما در این مقطع زمانی به درآمدهای ارزی نیاز داریم؛ در این شرایط صنعت ماینینگ و استخراج ارزهای دیجیتال ضمن ارزآوری می‌تواند در تسهیل تجارت بین المللی کمک کند. بازرگانان می‌توانند با استفاده از رمزارزهای تولید شده نسبت به واردات کالا اقدام کنند و مشکلات تحریم بانکی برای پرداخت هزینه‌ها را دور بزنند.

ماهیت حوزه رمز ارزها مبتنی بر فناوری بلاکچین هستند که این پدیده را دستور ناپذیر مینماید و در صورت هر گونه فشار یا برخورد به جای رویكرد آموزشی و آگاه کردن مردم با ریسک های این حوزه صرفا منجر به تشویق به فعالیت زیر زمینی و غیر قانونی خواهد شد.

علاقه مردم به یک پدیده اقتصادی که دارای شرایط افزایش قیمت یا کاهش قیمت میشود، پدیده ای است طبیعی و در صورت فراهم نكردن بستری امن، بدون ترس و با آرامش برای مردم کشور در این حوزه در کنار آموزش ریسک ها و مخاطرات این حوزه ، صرفا منجر به علاقه مردم به استفاده از پلتفرم های خارجی در این حوزه خواهد شد که امنیت سرمایه های ملی را طبق تجربیات گذشته به شدت به خطر می اندازد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *