شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی برگزار کرد: دومین نشست تخصصی بانوان کشور با رویکرد توانمند سازی زنان

به گزارش پایگاه خبری اخبارویژه : این نشست با حضور سرکار خانم دکتر پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد و نماینده مجلس شورای اسلامی، خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی، خانم دکتر مریم کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان، خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران، مدیر خدمات کسب و کار وزارت صمت، مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی، دبیر اجرایی کمیسیون کارآفرینان مجلس، مدیران رسانه ملی، نمایندگانی از سازمان بهزیستی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان بانوان مناطق آزاد و جمعی از فعالان حوزه کارآفرینی برپا شد.

در این نشست به نقش توانمندسازی بانوان در توسعه جامعه و اهمیت آن پرداختند.

مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به اهداف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و در اولویت قرار گرفتن توانمندسازی زنان به لزوم حمایت از طرح‌های کارآفرینی زنان و عملیاتی شدن این طرح‌ها با استفاده از فناوری‌ها و توسعه دیجیتالی و نقش آموزش در این زمینه و ایجاد قوانین حمایتی طرح‌های خلاقانه و پژوهشی اشاره کرد.

معصومه پاشایی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد نیز افزود: هویت‌سازی و فرصت سازی و اجرای قوانین حمایت از کارآفرینان زن و ضرورت ارتباط متقابل و تمرکز بر اهداف مناطق آزاد زمینه‌ای مفید برای توسعه زیر ساخت‌های مشارکت زنان در اقتصاد است.

در ادامه خانم دکتر جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی حمایت از کارآفرینان به ویژه بانوان بسیار مورد تاکید است. ایجاد حمایت‌های قانون و توسعه راهکارهای جنسیتی برای توسعه کسب و کار زنان در فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صنایع دستی در مناطق آزاد بسیار حائز اهمیت هست.

همچنین خانم دکتر کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش بر نقش و اهمیت توانمندسازی بانوان در حوزه‌های ورزشی به ارائه راهکارهایی پرداختند و بر حمایت از بانوان در این حوزه تاکید کردند.

خانم سوده نجفی عضو شورای شهر تهران از به اشتراک گذاشتن تجربیات توانمندسازی بانوان و همکاری‌های مشترک در این حوزه سخن گفت و ضرورت توجه به استعداد و نقش زنان در چرخه اقتصادی و تدابیری برای بهره‌مندی درست از این موضوع پرداخت.

در این نشست مدعوین به نقش مشترک همکاری در حوزه توانمندسازی زنان و ایجاد کمیته‌های همکاری مشترک پرداختند. فعالان حوزه کارآفرینی نیز طرح‌های پژوهشی و خلاقانه با استفاده از فناوری‌های نوین را ارائه کردند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *