مدیرعامل بانک رفاه به تشریح دستاورد‌ها و اقدامات بانک رفاه پرداخت و از کسب رتبه‌های برتر و دستیابی به قله‌های افتخار خبر داد.

به گزارش اخبار ویژه به نقل از پول نیوز، اسماعیل لَلِگانی در نشست خبری با عنوان “بررسی دستاورد‌ها و اقدامات بانک رفاه کارگران در دو سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و تبیین افق برنامه‌ها و استراترژی‌های بانک تا سال ۱۴۰۴” با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی سهامدار اصلی بانک رفاه کارگران است گفت: بانک رفاه در سال‌های گذشته تسهیلاتی به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده بود که تسویه نشده بود تا آنکه دولت سیزدهم بابت بدهی به تامین اجتماعی بنگاه‌هایی را واگذار کرد که تامین اجتماعی نیز بابت بدهی به بانک، سهام این بنگاه‌ها را به بانک رفاه کارگران واگذار کرد که ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از سهامی که دولت به تامین اجتماعی داد، به بانک رفاه واگذار شد.

بنگاهداری منتفی است

مدیرعامل بانک رفاه کارگران، بنگاهداری را تکذیب کرد و گفت: از مجموعه سرمایه‌گذاری‌هایی که در قالب سهام صورت گرفته، تنها در بخش‌هایی همچون آی. تی، صرافی و کارگزاری از سوی بانک صورت گرفته و بقیه سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به تهاتر بدهی‌هاست که از سوی تامین اجتماعی یا دولت صورت گرفته است. وی با تاکید بر اینکه اولویت بانک رفاه، فروش یا واگذاری سهام است گفت: واگذاری سهام در دستور کار قرار دارد و سیاست گذاری بانک بر این است که همه سهام متعلق به بانک از طریق آگهی واگذار شود. للگانی با اعلام اینکه بیش از ۴ درصد سهامی پتروشیمی تبریز که از طریق تامین اجتماعی به بانک منتقل شده، در دستور واگذاری قرار گرفته است گفت: این وگذاری‌ها در یک فرایند شفاف و قانونی صورت می‌گیرد و بانک نیز هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد بلکه شرکت‌های تامین سرمایه و کارشناسان رسمی دادگستری، قیمت‌گذاری می‌کنند و سهام از طریق مزایده واگذار شود.

رتبه دوم در سودآوری

وی به تاثیرات تحولات مدیریتی اشاره کرد و گفت: بانک رفاه کارگران تا سه سال قبل زیانده بود یا در نقطه سربه سر قرار داشت، اما از سال ۹۹ از زیاندهی خارج شد و به مرحله سودآوری رسید به نوعی که رتبه دوم سودآوری را در شبکه بانکی کسب کرد که بخشی از این سود بین سهامداران توزیع و بخش دیگر نیز به افزایش سرمایه بانک اختصاص یافت.

بالاترین نرخ کفایت سرمایه

مدیرعامل بانک رفاه در خصوص وضعیت سرمایه و رشد صورت گرفته گفت: بدلیل آنکه بانک زیانده بود، وضعیت سرمایه نامشخص بود به نوعی که سرمایه بانک رفاه ۲۳۰۰ میلیارد تومان و نسبت کفایت سرمایه زیر یک درصد بود، درحالی‌که می‌بایست ۸ درصد باشد، اما در نتیجه تحولات صورت گرفته، سرمایه بانک بعد از دو نوبت افزایش به ۶۲ همت تومان رسید و قرار است ۱۰ همت تومان دیگر به افزایش سرمایه بانک رفاه اختصاص یابد تا سرمایه بانک به ۷۲ همت برسد که با این افزایش سرمایه، میزان کفایت سرمایه بانک به ۱۵ درصد می‌رسد و بانک رفاه کارگران بانک برتر کشور خواهد شد.

رتبه مناسب در سودآوری

للگانی با اعلام اینکه سودآوری بانک رفاه در سه سال گذشته روند خوبی داشته گفت: بانک رفاه از زیان انباشته سال‌های قبل خارج شده است. وی با تاکید بر اینکه بانک رفاه هنوز وارد بورس نشده گفت: سهامدار عمده بانک رفاه کارگران سازمان تامین اجتماعی است و، چون نمی‌تواند بیش از ۳۳ درصد مدیریت بانک را بر عهده داشته باشد، مدیریت ۶۶ درصد سهام بانک رفاه بر عهده وزارت اقتصاد است. وی با اعلام اینکه بانک رفاه کارگران ۳ هزار میلیارد تومان سود کسب کرده گفت: در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰ همت و سال گذشته ۳۷ همت سود کسب کرده است.

رتبه برتر پاسخگویی

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه این بانک از نظر پاسخگویی به سوالات مردم رتبه برتر را کسب کرده گفت: بانک رفاه رکورد ۴ دقیقه زمان پاسخگویی به مخاطبان در بین بانکه را ثبت کرده و در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور، رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.

پرداخت ۸۲۸ هزار فقره تسهیلات

مدیرعامل بانک رفاه از پرداخت ۸۲۸ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش ۷.۲ همت خبر داد و گفت: ماهانه به ۴۰ هزار بازنشسته تسهیلات با کارمزد ۴ درصد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند و این میزان تسهیلات از سه سال گذشته به جامعه هدف پرداخت شده و در سال جاری نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیم.

اوراق گام

للگانی از توجه ویژه بانک به تولید خبر داد و گفت: از اقدامات دیگر بانک رفاه کارگران، انتشار اوراق گام است که برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی تعریف شده. البته این اوراق با ابتکار بانک رفاه برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد به مبلغ ۶.۲ همت منتشر شد که بخش قابل توجهی از بدهی‌های تامین اجتماعی با این روش پرداخت شد.

کسب رتبه اول در فروش اموال مازاد

مدیرعامل بانک رفاه از کسب رتبه اول در فروش اموال مازاد و سهام بانک خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۰ همت تومان اموال مازاد بانک را در معرض فروش گذاشتیم که رتبه اول را به خود اختصاص دادیم، این در حالی است که کل شبکه بانکی ۵۸ همت فروش اموال داشته که بیش از ۵۵ درصد این رقم مربوط به بانک رفاه بوده است.

واگذاری س سهام بانک

للگانی با اعلام اینکه حاضر بحث واگذاری سهام بانک رفاه در بورس در دست مذاکره است گفت: این بانک با حق بیمه‌های کارگران تاسیس ده و مالکان اصلی این بانک ۵۰ میلیون بیمه‌شده و بازنشسته تامین اجتماعی هستند که در نتیه تصمیم‌گیر آن سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده خواهد بود.

سامانه بتا

وی از راه اندازی سامانه بتا برای خرید اعتباری بازنشستگان خبر داد و گفت: تاکنون ۶ میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کرده و از فروشگاه‌های طرف قرارداد خرید اعتباری می‌کنند و سال قبل یک میلیون نفر با بتا خرید اقساطی انجام دادند. مدیرعامل بانک رفاه از اهدای جایزه تعالی سازمانی در همایشی به همین نام در دانشگاه تهران به بانک رفاه خبر داد و گفت: در زمینه موبایل بانک، رفاه پلاس، اپلیکشن و سامانه معین و نسخه وب نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

للگانی در مورد اشتغال‌زایی گفت: در دو سه سال گذشته تسهیلاتی که برای حمایت از تولید پرداخته شده، در سال ۹۹ رقم ۱۵.۱ هزار میلیارد ریال، سال ۱۴۰۰ رقم ۲۳ هزار میلیارد ریال، سال گذشته ۲۲.۶ هزار میلیارد ریال و در ۶ ماهه امسال ۱۲.۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات حمایت از تولید پرداخت شده است. در زمینه تسهیلات به بازنشستگان در سال ۹۹ رقم ۱۹ هزار میلیارد ریال، سال ۱۴۰۰ رقم ۲۲ هزار میلیارد ریال، سال گذشته ۲۳ همت و امسال ۲۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. در زمینه تسهیلات اشتغال سال ۱۴۰۰ رقم ۶۸۰۰ میلیارد ریال، ۱۴۰۱ رقم ۱۹ هزار و ۷۹۱ هزار میلیارد ریال و امسال هم ۲۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

گام‌های بلند مسئولیت اجتماعی

وی در مورد مسئولیت اجتماعی بانک رفاه گفت: تاکنون ۲۲ مدرسه ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شده و تعدادی مدرسه دیگر نیز در حال ساخت است. همچنین در زمینه آبرسانی به مناطق محروم کمک‌های بلاعوض انجام می‌شود. همچنین آمبولانس و تجهیزات پزشکی بیمارستانی به وزارت بهداشت داده شده و از محل ماده ۵۶ برای کمک به زیرساخت‌های راه‌های روستایی و آبرسانی و آزادراه‌ها انجام می‌شود.

بورسی شدن با تامین اجتماعی

مدیرعامل بانک رفاه در مورد اینکه آیا قرار است سهام بانک رفاه در بورس عرضه شود، گفت: برای واگذاری سهام باید خود سازمان تامین اجتماعی تصمیم بگیرد و در حال ارزیابی کارشناسی قرار دارد. قیمت‌گذاری این بانک با سابقه ۶۲ سال طول می‌کشد و زمان بر است و در مورد نحوه واگذاری هم خود تامین اجتماعی تصمیم می‌گیرد. ممکن است یک بخشی از سهام این بانک به کارگران، بازنشستگان و یا صندوق‌های تامین اجتماعی اختصاص یابد. للگانی در زمینه تسهیلات تکلیفی بانک گفت: سال گذشته ۹۴ درصد از تسهیلات تکلیفی پرداخت شد، البته سیاست بانک مرکزی انقباضی است، اما در زمینه‌هایی که مزیت نسبی وجود دارد مانند نفت و گاز، پتروشیمی و معادن، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی درباره تسهیلات مسکن گفت: از کسانی که دارای شرایط بوده و معرفی‌نامه داشته‌اند ۸۰ درصد منجر به قرارداد شده، این تسهیلات دو تا سه ساله پرداخت می‌شود و تعهدات بانک رفاه ۱۹ هزار میلیارد تومان است که البته به نسبت افراد معرفی‌شده ۸۰ درصد به قرارداد منتج شده است. مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: بانک رفاه برای اقشار جامعه در زمینه ساخت مسکن کمک می‌کند و تسهیلاتی که بر دوشش قرار داده شده و افرادی که پرونده آن‌ها تکمیل شده است منجر به قرارداد می‌شود.

تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی

للگانی در مورد تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی بانک رفاه هم گفت: حدود ۲۷۰۰ نفر نیروی شرکتی داشتیم که ۵۰ درصد از آن‌ها که از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان بودند، تبدیل وضعیت شدند و بقیه افراد بر اساس شرایط ترازنامه بانک به ترتیب تبدیل وضعیت می‌شوند. در مرحله اول کسانی که بالای ۲۰ سال، مرحله دوم بالای ۱۷ سال، امسال کسانی که بالای ۱۶ سال سابقه دارند تبدیل وضعیت می‌شوند و تلاش می‌کنیم با توجه به ترازنامه کسانی با سابقه کمتر هم بتوانند تبدیل وضعیت شوند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *