معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تست مجدد PCR کرونا پس از ورود مسافران به کشور اجباری است.
، «شهرام آدم‌نژاد» جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران افزود: به منظور جلوگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا، بر اساس تصمیم وزارت بهداشت، از این پس همه مسافرانی که از همه کشورهای خارجی قصد سفر به ایران را دارند، می‌بایست علاوه بر ارائه گواهی سلامت معتبر آزمایش PCR در مبدا و پیش از سوار شدن به ناوگان در بدو ورود به کشور نیز توسط نمایندگان بهداشت مرزی مستقر در پایانه‌ها مجدد مورد آزمایش واقع شوند.

وی ادامه داد: چندین ماه است که ارائه گواهی سلامت معتبر پیش از انجام سفر الزامی بوده؛ اما در اواخر دی ماه لزوم انجام تست مجدد برای مسافران از مبدا کشورهای اروپایی ابلاغ شد و بر اساس تصمیم جدید، از این تاریخ این الزام برای همه مسافران از مبدا همه کشورهای خارجی وجود خواهد داشت.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی یکی از راه‌های شناسایی مسافران انگلیسی در پروازهای کانکشن تست pcr آنها و راه شناسایی بعدی هم گذرنامه آنها است.
از ابتدای دی ماه و با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، ایران پروازهای خود را در راستای حفظ سلامت مردم با این کشور محدود کرد و بر اساس درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا پروازهای انگلستان تا نیمه دی ماه ممنوع شد

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *