دبیر یازدهمین جشنواره ملی سعدی گفت: رشد و ترقی قابل توجهی از خردسالان تا بزرگسالان در یازدهمین جشنواره ملی سعدی بین شرکت کنندگان شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری اخبارویژه : دکتر فریبا علومی یزدی، ضمن تبریک مجدد انتخاب آقای مهدی آقابیگی به عنوان چهره ماندگار مجری گری در برنامه های تلویزیونی و صحنه ای ، رقابت سالم و با شکوه برگزار شدن یازدهمین جشنواره ملی سعدی را یاداوری نموند و در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه یازدهمین جشنواره ملی سعدی با بهترین شرایط انجام پذیرفت و رقابت بین شرکت کنندگان بسیار سالم برگزار شد و با توجه به اینکه ما در دبیرخانه جشنواره نسبت به دریافت متون سخنرانی اهتمام ورزیدیم و از قبل داور متن داشتیم متن‌ها از قبل تصحیح شده بود و مشاوره های زیاد در خصوص ارتقا فن بیان و اصول سخنوری باعث شده بود شرکت کنندگان با آمادگی کامل در صحنه اجراء حضور پیدا کنند.

رییس یازدهمین جشنواره ملی سعدی ادامه داد: رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته نزدیک تر و رقابت‌ها سنگین تر شده بود و این امر باعث شده بود داوران با دقت نظر بیشتری نظاره گر باشند تا خدای ناکرده حقی از کسی تضییع نشود. پدیده مجریان سال (خانم سامیه مرادی ) از فراگیران و هنرآموزان مدرسه سخن بودند که بسیار خوش درخشیدند و بعد از موفقیت در سطح جشنواره جوان به بخش بزرگسالان راه پیدا کردند و مجددا خوش درخشیدند و این یک نمونه از موفقیت شایان در جشنواره سعدی بود که جوانان این مرز و بوم می توانند با تلاش و تمرین به مدارج عالی فن بیان و سخنوری دست یابند. ما از این نمونه ها در مدرسه سخن بسیار داشتیم که به همین یک مورد اکتفا می کنم.

علومی یزدی ترقی و پیشرفت این دوره از جشنواره ملی سعدی را بیان نمود و اظهار داشت: رشد و ترقی قابل توجهی از خردسالان تا بزرگسالان در یازدهمین جشنواره ملی سعدی بین شرکت کنندگان شاهد بودیم . وزن بودن ، شوق آموختن ، شور زندگی ، درک هستی ، تدبیر کار و بالاخره سپیدی کمال از اهداف شاخص جشنواره ملی سعدی است که شکر خدا بدان دست یافتیم.

سید کمال هاشم زاده، مجری خوش بیان صدا و سیما و از داوران این جشنواره به حضور گسترده جوانان علاقه مند به عرصه سخن اشاره کرد و گفت: چهره‌های جوان خیلی زیادی حضور پیدا کرده بودند که این جوان‌ها در آینده می‌توانند با اجرای درست پدیده باشند همچنین شاهد صداهای خوبی در یازدهمین جشنواره ملی سعدی شاهد بودیم . گرچه برخی صداها شباهت به هم داشت اما به نظر می‌رسد نسل آینده ما نیازمند پرورش صداها است.

وی ادامه داد: فراوانی حضور شرکت کنندگان از نقاط مختلف کشور در یازدهمین جشنواره ملی سعدی شایسته توجه بود.
هاشم زاده پرداختن به موضوعات روز را هوشمندی و نقطه وسیع دایره ذهنی شرکت کنندگان دانست و با بیان این مطلب افزود: در این جشنواره موضوعات خوبی را شاهد بودیم از جمله توجه به آسیب‌های اجتماعی، صنعت هوانوردی که این به نظر می‌رسد دایره نگاه شرکت کنندگان دایره وسیعی است و برخی از شرکت کنندگان به صورت خودجوش به موضوع کرونا و موضوع تکریم از شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته بودند وبه هر حال انتظارات ما در این جشنواره بالاتر رفته بود و تا حدی هم این انتظارات توسط شرکت کنندگان برآورده شد.

این مجری توانمند کشورمان به نقد و آسیب شناسی این جشنواره اشاره کرد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که پیش روی شرکت کنندگان است فقدان توجه موثر و مهم نسبت به دایره ادبیات روزگار ما است و به نظر می‌رسد این بین مجریان صحنه ای جایش خالی است.

وی در ادامه افزود: دایره مطالعات منسجم هم مورد غفلت مجریان صحنه ای بوده است به هر حال رخداد ماندگار روی صحنه محصول یک فرصت مطالعاتی پیش از حضور در صحنه است و اینکه مجری یک متنی را حفظ شده را روی صحنه اجراء کند معمولی ترین اجرای صحنه است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *