به گزارش پایگاه خبری اخبارویزه :سومین جلسه جمعیت حامیان هواداران فوتبال وتیمهای ملی با نمایندگان فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، معاونین فرهنگی و مدیران کانون هواداران باشگاه ها در سالن اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست سه ساعته دکتر جعفر سطوتی کارشناس مسائل فرهنگی وزارت ورزش، غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاون توسعه قهرمانی وحرفه ای این وزارتخانه، معاونین فرهنگی ومدیران کانون هواداران باشگاه های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، نساجی مازندران و…حضور داشتند، نخست محمدرضا تهرانی رئیس هیات مدیره جمعیت حامیان هواداران فوتبال در سخنانی گفت: مشکلات فرهنگی در فوتبال خیلی بیشتر از سایر رشته های ورزشی است، برای کاستن این مشکلات بايد از سطحی‌ نگری دوری کنیم و یک نگاه تخصصی بابرنامه فرهنگی داشته باشیم، برای این کار در باشگاه های فوتبال ما، باید ساختار فرهنگی و کانون هواداران شکل بگیرد ومسئولین فرهنگی و حتی هیات های فوتبال تاسطح معاونت ارتقا پیدا کنند و طوری انسجام یابند که با رفتن یک مسول، کارهای فرهنگی آن باشگاه ویاهیات فوتبال تضعیف ویا از بین نرود!

وی افزود: تماشاگر به خودی خود وفی نفسه متخلف نیست واصولا هیچ تماشاگری به قصد درگیری، آشوب، تخریب و کار غیر عقلانی به ورزشگاه نمی آید، بلکه به ورزشگاه می آید تا از یک تفریح سالم، شاداب و مشروع لذت ببرد،اما گاهی در جریان بازی حوادثی روی می دهد که خوشایند نیست و این ورزش زیبا را به چالش می کشاند! وچون از قبل هیچ تمهیداتی فراهم نشده بود، دیواری کوتاه تر از تماشاگر پیدا نمی کنند!!

سپس فاطمه قویدل معاونت بانوان جمعیت، رضا نادری معاون فرهنگی نساجی مازندران، حجت‌الاسلام احمد مالک از معاون فرهنگی و رامین همتی مدیر کانون هواداران استقلال، مرتضی موسوی زنوز و حامد طلوعی از معاونت فرهنگی تراکتورسازی تبریز، عباس اسماعیل بیگی مدیر کانون هواداران پرسپولیس، نوروز علیخانی مدیر کانون هواداران سپاهان اصفهان، محمد ملازینل، احمد چگنی از جمعیت حامیان و…. مطالبی پیرامون طرح وراهکارهای ورود بانوان به ورزشگاه ها، مشکلات عدیده حضور حداکثری تماشاگران به ورزشگاه ها، عدم آموزش همیاران هوادار، لیدرها و هواداران توسط دستگاه‌های ذیربط، عدم امکانات رفاهی در ورزشگاه ها ،نداشتن برنامه مشترک فرهنگی بین باشگاه ها و هیات های فوتبال، انتشار مطالب بی ارزش و غیر موثق و شایعات بی اساس در فضای مجازی توسط ادمین ها، نگرانی از وضعیت ناپایدار ورزشگاه آزادی وعدم امکانات رفاهی در ورزشگاه ها و….بحث وبررسی و تبادل نظر شد.

درادامه این جلسه دکتر جعفر سطوتی کارشناس فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: تماشاگر تنها سرمایه وعنصر با وفای فوتبال است که سخت ترین مشکلات را به خاطر تماشای فوتبال تحمل می کند واین نکنه ای است پذیرفته شده در دنیا، البته رسیدگی به این مشکلات وگرفتاری های تماشاگر آن که بیان شد، وظیفه ماست وباید در اولویت قرار گيرد، در این مورد طرح تحقیقاتی از سال ۱۳۹۸ در دست تهیه داریم که با مطالعات بیشتر این طرح در حال کامل شدن است که امیدواریم در این دولت به تصویب نهایی برسد.

وی افزود ریشه تمامی حوادث ناخوشایند ورزشگاه ها، مسایل فرهنگی نیست، معاونت‌ فرهنگی وزارت ورزش و جوانان وظیفه برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای آن را دارد که در آن باید الزامات و استانداردهای فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در ورزشگاه رعایت شود.

کارشناس مسائل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان درپایان گفت: به عنوان یک کارشناس فرهنگی بسیار خوشبین هستم که با رایزنی وتلاش های وزارت ورزش و معاون فرهنگی این وزارتخانه برنامه ها و طرح های فرهنگی دردست تهیه بزودی مصوب وبه‌ فدراسیون فوتبال و تمامی باشگاه ها و هیات های فوتبال ابلاغ شود.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی معاون توسعه قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش و جوانان آخرین سخنران اين جلسه بودکه با جمع بندی مطالب مطروحه در سخنانی چنین گفت:جمعیت حامیان ومعاونت های فرهنگی و کانون هواداران باشگاه ها باید مستقل و خودکفا شوند،کنفدراسیون فوتبال آسیا طرحی دارد به نام آسیا ویژن که در آن هوادار عنصر ویژه فوتبال است‌ .
در فوتبال امروز تماشاگران چه در تیم های باشگاهی وچه در قالب تیم ملی یک گنج و سرمایه ارزشمند است که در صورت برنامه‌ریزی وحمایت توسط معاونین فرهنگی ونیز بهروری واجرا از این پتانسیل توسط کانون هوادارای می توان به موفقیت بیشتری رسید وپیروزی ها را دوام و ثبات بیشتری بخشید وناهنجاری ها را برطرف کرد.

وی در خاتمه افزود: اعتقاد دارم که در تصمیم گیری های فوتبال معاونین فرهنگی و کانون های هوادارای هم باید مشارکت داشته ومانند این جلسه فرصت حرف زدن داشته باشند تا آسیب های فوتبال بتدریج کم‌تر شود. بی توجه ای وتخریب تماشاگران کار درستی نیست.

در پایان مقرر شد ،تا شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال جلسات‌ جمعیت حامیان هواداران فوتبال وتیمهای ملی با حضور مسولین مربوط ودست اندرکار در باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال وسپاهان اصفهان برگزار شود.

” روابط‌عمومی و فرهنگی جمعیت حامیان هواداران فوتبال وتیمهای ملی “

گزارش مازیارخویشوند سردبیر اخبارویژه

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *