آیت‌الله‌العظمی سید محمدتقی مدرسی تأکید کردند: «پایبندی به ولایت الهی پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام در امت تداوم دارد و در تجمع پیرامون علما و پیروی از مرجعیت که سنگر مستحکم امت اسلامی در برابر چالش‌ها و فتنه‌ها هستند، نمود می‌یابد».

به گزارش اخبار ویژه، ایشان در جمعی از اساتید و طلاب علوم دینی عنوان کردند: «نمی‌توان بین ولایت الهی و رهبری دینی جدایی قائل شد؛ از این رو تمامی مردم باید در پی رهبری دینی باشند و از آن پیروی کنند. این همان امری است که می‌توان از آن به عنوان نظام مرجعیت یاد کرد، نظامی که در آن هر فرد بالغ غیرمجتهد در احکام خود به فقیهی عادل رجوع می‌کند».

معظم‌له افزودند: «مرجعیت دینی همواره در طول تاریخ با صدور فتوا مردم را در زیر لوای ولایت الهی و معیارهای امام زمان (عج) که حجت خداوند بر روی زمین هستند، رهبری می‌کردند».

آیت‌الله‌العظمی مدرسی همچنین تاکید کردند: «مؤمنین باید بر اهمیت پیروی از مرجعیت و احترام و بزرگداشت آن آگاهی داشته باشند و از درون خود هر آنچه موجب شائبه و فاصله یا انحراف از مرجعیت می‌شود را زدوده و از افرادی که سعی در گمراهی مردم و دوری آنان از مراجع و راه مقاومت که سفارش پیامبر و معصومین علیهم‌السلام است، پرهیز کنند».

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *