بهای اونس در ساعت ۲۰ روز گذشته به ۱۷۴۸ دلار رسید؛ نشانه‌هایی که طی روزهای اخیر از بهبود بازار کار آمریکا وجود داشته، نگرانی‌ها را از افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره این کشور برانگیخته و باعث سقوط طلا به قعر چهار ماهه در معاملات روز دوشنبه شد. روند نزولی انس جهانی ادامه دارد؟
به نقل از اخبارویژه ، سه‌شنبه شب در معاملات پشت خطی، قیمت سکه توانست از خط مقاومت ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان با قدرت عبور کند و حتی توانست به سوی سطح ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومانی قدم بردارد.

این رشد روز چهارشنبه ادامه یافت؛ چراکه خریداران با قدرت به فعالیت خود در بازار ادامه دادند. ساعت ۴بعدازظهر دیروز، سکه در بازار آزاد در محدوده ۱۱میلیون و ۶۰۰هزار تومانی معامله می‌شد که ۳۱۰ هزار تومان بیشتر از قیمت روز سه شنبه بود.

تحلیلگران فنی باور دارند درصورتی‌که سکه بالای محدوده ۱۱میلیون و ۳۵۰هزار تومان باقی بماند، احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان وجود خواهد داشت.
دیروز ارزش فلز گرانبهای داخلی در بورس کالا نیز صعودی بود و این عامل در تقویت انتظارات افزایشی بازار آزاد اثر داشت.

در کنار این، تقویت گروه‌های پتروشیمی و فولادی در بازار سهام به سکه‌بازان سیگنال داده است که احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار وجود دارد.

از آنجا که بخشی از درآمدهای شرکت‌های یادشده به دلار است، نوسان آنها برای معامله‌گران بازارهای ارز و سکه اهمیت زیادی دارد.

به باور برخی بازیگران باتجربه بازار، ورود دلار به کانال ۲۷هزار تومانی می‌تواند سکه را به کانال ۱۲میلیون تومانی ببرد.
روند پرشتاب سکه
روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روز چهارشنبه بسیار پرشتاب و صعودی بود. به طوری که هر سکه امامی در روز گذشته توانست از مرزهای جدید قیمتی خود عبور کند و در بالای سطح مهم و حساس فنی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار بگیرد.

عامل تسریع رشد بهای سکه در روز گذشته، افزایش نرخ دلار در بازار داخلی بوده که در این بین روند متعادل و کم‌تحرک اونس طلا در معاملات بازار جهانی ترمزی برای شتاب‌گیری سکه محسوب شد که درنهایت باعث رسیدن آن به ۱۱ میلیون و ۶۰۰‌هزار تومان شد.

فعالان بازار طلا معتقدند در حال حاضر ریسک فروش سکه بالاتر از خرید آن است زیرا امیدها به احیای برجام کمتر شده و وضعیت طلا در بازار جهانی هم به همین منوال نمی‌ماند.

تلاش برای بهبود روند
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کرونای دلتا که دلار قوی‌تر و بازده بالاتر اوراق قرضه را تحت‌الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

ادامه نگرانی‌ها نسبت به ریسک شیوع کرونای دلتا باعث موج تقاضا برای دارایی امن در بازار طلا شده اما طلا همچنان برای بهبود از ریزشی که روز دوشنبه داشت، دست و پا می‌زند.

به این ترتیب بهای اونس در ساعت ۲۰ روز گذشته به ۱۷۴۸ دلار رسید؛ نشانه‌هایی که طی روزهای اخیر از بهبود بازار کار آمریکا وجود داشته، نگرانی‌ها را از افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره این کشور برانگیخته و باعث سقوط طلا به قعر چهار ماهه در معاملات روز دوشنبه شد.

طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود و افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند ضربه خواهد زد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *