قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خبر امضای لایحه کمک مالی کرونایی توسط رییس جمهور آمریکا و ارزش ضعیفتر دلار، یک درصد صعود کرد.

اقتصاد کشوربه گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۱۸۹۴ دلار و ۴۴ سنت بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۸۹۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ روز یکشنبه لایحه قانون کمک کرونایی و بسته هزینه دولت فدرال به ارزش کل ۲.۳ تریلیون دلاری را امضا کرد و کمک هزینه بیکاری برای میلیونها آمریکایی احیا شد و همچنین از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری شد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ در این باره گفت: بازارها تحت تاثیر این خبر صعود کردند اما مدتهاست درباره این توافق صحبت شده است بنابراین میزان واکنش بازار به این خبر یک سوال بزرگ است. اگرچه طلا ممکن است به بالای ۱۹۰۰ دلار صعود کرد اما احتمالا نیاز دارد دلار ضعیفتر شود تا بالای این سطح بماند.

دلار در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و جذابیت طلا برای خریداران غیرآمریکایی را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون به رای نمایندگان مجلس آمریکا پیرامون افزایش چکهای کمکی به مردم از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ دلار چشم دوخته اند. ترامپ اظهار کرده که سنا پروسه تایید پرداختهای بالاتر را آغاز خواهد کرد.

طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون از تدابیر محرک مالی و پولی دولتهای جهانی برای مقابله با اثرات همه گیری ویروس کرونا بر اقتصادهایشان سود برده و بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۸ درصد صعود کرد و به ۲۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، ۱۰۳۶ دلار و ۲۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۶۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *