۹۹/۱۰/۲۰
شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) ۲۴ هزار و ۸۰۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید.

اقتصاد کشور به گزارش ایرنا، در معاملات امروز بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۲۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۷۶۵ واحد کاهش به ۴۵۹ هزار و ۸۰۵ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۵۰۰ واحد افت به ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۹۶۷ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۶۹۸ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه بهمن (خبهمن) با ۳۴۰ واحد، تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر) با ۳۱۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۵۷ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳) با ۲۴۴ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۲۲۵ واحد، بورس اوراق بهادار تهران ( بورس) با ۲۲۳ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۱۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برپایه این گزارش امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۵۴۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۷۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۷۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۱۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۴۴ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۵ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۹۳۹ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران)، بانک تجارت (وتجارت) و توسعه و عمران امید (ثامید) درگروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۶۶ هزار برگه سهم به ارزش ۱۸ هزار و ۲۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۲۲۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۸۴۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۱۰ هزار برگه سهم به ارزش ۴۱ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غصینو)، تولیدی نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، اعتباری ملل (وملل)، توکاریل (توریل)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بانک دی (دی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و بیمه کوثر (کوثر) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *