روزنامه الوفاق به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاردیرینش شهید حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان با جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالله الصالح دیدار و مصاحبه انجام داد ، ایشان به بیان شخصیت و سیره فرماندهان شهید و نقش آنها در حمایت از جبهه مقاومت اسلامی ، مبارزه با اشغالگران صهیونیست و حمایت از مردم مستضعف جهان پرداخت .

به گزارش پایگاه خبری اخبارویژه : حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ عبدالله الصالح در این زمینه گفت: دو شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس دو الگوی عظیم جهادی و دو نماد بزرگ مقاومت هستند و میراث آنها میراثی گران بها برای محور مقاومت اسلامی در منطقه و جهان به یادگار گذاشته است . شهادت برای آنها یک آرزوی بزرگ بود و امّا فقدان آنها خسارتی جبران ناپذیر برای همگان است . ما مطمئن هستیم که این دو شهید بعد از شهادتشان تاثیر بیشتری نسبت به دوران زندگی خود دارند .

• شکل گیری پیروزی
این رهبر انقلاب بحرین افزود : هیچ تروریسمی در کشورهای اسلامی ما وجود ندارد مگر تروریسمی که از سوی مقامات مرتبط با استکبار جهانی، استعمار پیر و حرکت های ناشی از آن انجام می شود و طبیعی است کسانی که در برابر این تروریسم مقاومت می کنند، همین تروریسم هستند. مردم مظلوم و ستمدیده و رهبران آنها، رهبران مقاومت به رهبری این دو فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس نقش آنها در ریشه یابی، نظریه پردازی، بسیج، سازماندهی و ایجاد این پیروزی مهم است.
جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در بحرین تصریح کرد : دو شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس برای دولت ترامپ کابوس بودند و ایالات متحده آمریکا و محور شرارت ، رژیم غاصب صهیونیستی و استعمارگران قدیمی: عربستان سعودی و برخی کشورهای مرتجع حاشیه خلیج فارس پشت سر آنها قرار داشته و دارند چرا که آنها به دنبال خنثی کردن پروژه های توطئه آمیز آنها بودند ، به ویژه در مورد بازاریابی صهیونیست ها در منطقه، عادی سازی روابط و حذف مخالفان سلطه و سیطره غرب در منطقه . این کشورهای استکباری هیچ ارزش ، هنجار و عرف دیپلماتیک و امثال آن را به رسمیت نمی شناسند، فقط به فکر کنترل و غارت از طریق استکبار و خود تحمیلی با زور هستند .

آقای شیخ عبدالله الصالح ادامه داد : دو شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس توسط مردم منطقه به عنوان دو نماد بزرگ و رهبران شجاع توصیف می شوند که استکبار را خسته و نقشه های آنها را خنثی کردند و در مقابل همه پروژه های استکباری که با منافع مردم منطقه مخالف است بر صخره ای استوار ایستادند .

• هدف مهم و راهبردی بیرون راندن آمریکا از منطقه است .

وی با بیان اینکه مهمترین هدف راهبردی بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه به همراه همه یاران و مزدوران خود است و این همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و همه نیروهای مقاومت پذیرفته اند وکار وتلاش برای این هدف ادامه دارد و پیروزی انشاالله نزدیک است.
جانشین دبیرکل جمعیت عمل اسلامی در بحرین ، راز محبوبیت حاج قاسم را ذخیره بزرگ شخصیت ایمانی وی دانست که با تواضع، اخلاص، فداکاری و احساس مکتبی اصیل ، کار برای خدا، حقیقت و آزادی، نه تنها به خاطر اسلام و ایران، بلکه برای همه کشورهای اسلامی و فراتر از آن برای کشورهای مستضعف را نشان می داد .

• شهید حاج قاسم سلیمانی ، حقیقتاً شهید قدس و شهید جبهه مقاومت است .

وی افزود : شهید حاج قاسم سلیمانی به حق شهید بیت المقدس و شهید مقاومت است و تاثیر آن در جمع آوری و حل اختلافات و مشکلات درونی و تاکید بر نزدیکی صفوف و سوق دادن سلاح مقاومت تنها بر ضد دشمن صهیونیستی و استکباری در همه عرصه ها و میدان ها بسیار بسیار واضح و آشکار است .

این فرمانده انقلاب بحرین تاکید کردند : ان‌شاءالله که مسیر و هدف ادامه خواهد داشت و بخشش‌ها متوقف نمی‌شود و پیروزی نزدیک است امّا توطئه‌های دشمنان متوقف نشده و نخواهد شد، مقاومت در همه جا حاضر است. ما در همه عرصه ها با وجود سختی های فراوان از جمله سرکوب و تجاوز، تا دفع توطئه های دشمنان حضور خواهیم داشت و هرگونه تلاش برای دور زدن مطالبات به حّق مردمی محکوم به شکست است ، نقش آن دو فرمانده شهید در ایجاد انگیزه و شور در این زمینه ها تأثیرگذار بوده و هست .

وی در پایان گفت : مسیر و سیره فرماندهان شهید، یک مسیر و هدف دائمی و مستمر است و تا زمانی که خداوند به ظهور قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف اجازه دهد آنگاه که زمین پس از آن از عدل و داد پر شود. پس از آن که زمین از ظلم و ستم و جنگ پر خواهد شد و عاقبت خیر از آن صالحان است .

وی افزود : شهید حاج قاسم هر چه در توان داشت برای مرزبندی و تقویت جبهه مقاومت و حمایت از ملت های مسلمان تا جایی که می توانست انجام داد و نقش او بسیار تاثیرگذار بوده و هست . راه شهیدان حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و فقیه شهید حضرت آیت الله نمر باقر النمر و همه شهدای راه حق وحقیقت رضوان الله تعالی علیهم ، مشعلی فروزان است که راه را روشن می کند و انگیزه و شورو عزم را می پرورا ند و جریان اصلاح خواهی را راه اندازی و حفظ می کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *