آقای دکتر جواد فاهم نجم العبودی ، از رهبران جنبش الدعوه الاسلامیه عراق شاخه شهید عزالدین سلیم (ابویاسین) روز پنجشنبه 21/10/2021 (29/7/1400 ) با حضرت آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی ( دام ظله الوارف ) از مراجع عظام تقلید عراق در دفتر ایشان در شهر مقدس کربلا دیدار نمود .

به گزارش پایگاه خبری اخبارویژه ، حضرت آیت الله العظمی مدرسی ضمن خیرمقدم به آقای ابوصادق العبودی و هیئت همراه ایشان ، در خصوص روند انتخابات پارلمانی اخیر عراق و ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی شیعیان این کشور برای توافق بر انتخاب نخست وزیر شایسته وقدرتمند و پایان دادن به اختلافات حزبی و گروهی تاکید نمودند . ایشان همچنین مردم ونخبگان سیاسی را به حفظ آرامش ، پرهیز از درگیری ها و مناقشات سیاسی و پایبندی به تصمیمات و تفسیر های دادگاه عالی فدرال عراق فراخواندند، زیرا که این دادگاه تنها مرجع با صلاحیت برای تضمین حقوق و آرای ملت و تضمین و پایبندی همگان به رعایت قانون و جلوگیری از گسست و جدایی در روند سیاسی کشور و احزاب سیاسی دانستند . حضرت آیت الله العظمی مدرسی در ادامه ضمن تقدیر و ستایش خلق حماسه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی عظیم اربعین سایر شعائر حسینی (ع) افزودند : اکنون در این برهه حساس کشور عراق و سایر کشورهای اسلامی نیازمند آگاهی و بینش بالای دینی مخصوصاً در میان نسل جدید و جوان هستند و وظیفه مهم آگاهی بخشی بر عهده علمای دین ، خطباء و نخبگان دینی وفرهنگی متعهد می باشد، ایشان همچنین فرمودند : تمام تلاش و کوشش خود را برای خدمت به کشور و ملت بزرگ عراق به کار خواهند بست .
دکتر جواد فاهم العبودی طی سخنانی ضمن ابراز خشنودی و افتخار از دیدار با معظم له ، بر لزوم حفظ وصیانت از جایگاه بسیج مقدس مردمی (الحشد الشعبی ) عراق که همواره و به خصوص در مواقع حساس از تمامیت ارضی ،استقلال ، عتبات مقدسه و وحدت ملی عراق دفاع کرده است تاکید نمود . ایشان افزود : رزمندگان و فرماندهان غیور بسیج مردمی همچنان با تقدیم شهدا و خون های پاک خود از دستاوردهای ملت دفاع می کنند . وی در ادامه بر لزوم وحدت جریان های سیاسی به خصوص شیعیان عراق و تحت اشراف مرجعیت عالی دینی که نقش مهم و بسزایی در ایجاد همبستگی ملی عراق در برابر توطئه ها ودسیسه های گوناگون دشمنان و استکبار جهانی بر ضد مردم مظلوم عراق داشته و دارند تاکید کرد .
جانشین دبیرکل جنبش الدعوه الاسلامیه عراق شاخه شهید عزالدین ( حاج ابویاسین ) ، خواستار ایجاد وحدت و کنار گذاردن اختلافات میان علماء دین ، رهبران جریان ها و احزاب سیاسی عراق شد ، مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مدرسی (دام ظله ) ضمن تاکید بر این خواسته ، از به کار بردن تمام تلاش و ظرفیت های خود در ایجاد وحدت در میان شیعیان و رهبران جریان های سیاسی عراق برای اتفاق نظر برای انتخاب بهترین گزینه نخست وزیری و ترمیم اوضاع نابسامان و کاستی های گذشته کشور عراق تاکید کردند .
حضرت آیت الله العظمی مدرسی در پایان این دیدار از پیگیری ها ودغدغه مندی آقای جواد العبودی و ملاقات های مکرر ایشان تشکر کردند . در حاشیه این دیدار دکتر ابوصادق العبودی و هیئت همراه در مجلس ترحیم همسر علامه آیت الله شیخ علی القائد الدمنی المطری ( رئیس حوزه علمیه امام مهدی المنتظر (عج) شهر کربلا حضور یافتند .

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *