مقایسه قیمت‌های برخی از اقلام میوه و صیفی‌جات در مهر سال ۱۳۹۹ با مهر ۱۴۰۰، بیانگر کوچک شدن سبد میوه خانواده‌ها و حتی حذف بسیاری از این محصولات از سفره آنها است که این امر تغییرات سبد خانوار را نشان می‌دهد.
به نقل از اخبارویژه ، شاید اگر در سال‌های قبل گفته می‌شد که در آینده‌ای نه چندان دور برای خرید چند قلم میوه باید بهای زیادی پرداخت کرد و با مثلا ۱۰۰ هزارتومان، تنها دو تا سه نوع میوه را می‌توان خرید، کسی این حرف را باور نمی‌کرد.

اما به نظر می‌رسد این موضوع غیر قابل باور، این روزها به جزیی از زندگی روزمره مردم تبدیل شده است و اگر تنها یکبار هم به میوه‌فروشی رفته باشید، متوجه خواهید شد که چند کیلو میوه چقدر برای شما آب می‌خورد!

با وجود اینکه این افزایش‌قیمت ها در بازار کاملا محسوس بوده است و برکسی هم پوشیده نیست اما در این گزارش قصد داریم با مقایسه قیمت میوه در مهر سال قبل و مهر امسال به این سوال پاسخ دهیم که سبد میوه خانواده از سال گذشته تاکنون چقدر تغییر کرده است و تغییرات سبد خانوار چگونه بوده است.

لازم به ذکر است که قیمت‌های درج شده در جدول زیر، براساس مشاهدات خبرنگار در مهرماه سال ۹۹ و مهر ۱۴۰۰ بوده و این قیمت‌ها ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *