در اخبار منتشر شده که اجازه فروش مرغ تنها با هر کیلو ۲۰ هزار تومان ممکن است و کسی حق ندارد با قیمتی بیش از این به فروش برساند. اما این برخورد دستوری مورد اعتراض مرغ‌ها قرار گرفته و نماینده این قشر مفید برای کل جامعه می‌گوید: «ما با این قیمت‌ها نمی‌توانیم دیگر تولید مثل کنیم و این‌گونه به زودی کل مرغ‌های ایرانی از گشنگی تلف می‌شوند.»
به گزارش اخبارویژه و به نقل از زنهار ؛ به گفته این مرغ‌، هزینه تولید هر کیلو مرغ بعضا تا دو برابر این قیمت است و در حالی‌که ما سالیان سال وظیفه خطیر تامین پروتئین آحاد انسان‌ها را بر عهده داشته‌ایم این دستور حکم توقف تولیدمثل ما را دارد.

مرغ‌ها از اعلام قیمت دستوری ۲۰ هزار تومان همگی تعجب کرده‌اند. وقتی از سایر افراد این جامعه در خصوص علت تصمیم مدیران دولتی برای نسل‌کشی آن‌ها می‌پرسیم، ریشه را در ستاد تنظیم بازار می‌دانند. یکی از این مرغ‌ها گفت آیا اگر رئیس ستاد تنظیم بازار حداقل هزینه حیات ۴۰ هزار تومان را داشته باشد و به او ۲۰ هزار تومن بدهند آیا می‌تواند زنده بماند و به کار خود ادامه دهد.
او در ادامه گفت شاید مشکل اساسی از یک تصمیم اشتباه که چند سال قبل در خصوص‌ اختصاص ارز ۴۲۰۰ گرفته شد برمی‌گردد. به گفته وی چند سال قبل یک شخص تصمیمی را گرفت که به ما ضربه زیادی زد. اختصاص ارز ۴۲۰۰ به کالاهای اساسی این توهم را میان مدیران اقتصادی کشور ایجاد کرد که می‌توانند هزینه تولید ما را پایین نگه دارند و هر چه کارشناسان ما نیز بر عدم تاثیر اختصاص یارانه بخش تولید در قیمت نهایی مصرف‌کننده تاکید داشتند گوش شنوایی وجود نداشت.

به هر حال باید به افراد تصمیم‌گیرنده در راس امور این هشدار را بدهیم که همان‌طور که در چند سال گذشته بارها مردم برای خرید گوشت و تخم ما صف کشیده‌اند، چنین تصمیماتی باعث نابودی کلی ما می‌شود و این نه به نفع ما و به نفع مصرف‌کنندگان هست.
کسی نیست به این افراد بگوید مگر به شما حقوق بیشتری (قیمت بالاتری) بدهند و وضعیت بهتری هم داشته باشید آیا به محل دیگر نمی‌روید. چگونه وقتی ما یا خوراک ما را گران‌تر می‌خرند انتظار دارید قیمت ما پایین بماند؟

به هر حال ما هم از این هم نابخردی مسئولان در عدم درک مفاهیم‌به این سادگی در عجب مانده‌ایم. همین چند سال اخیر کلی از هم‌خویشان با این سیستم در همان طفولیت زنده به گور شده‌اند و می‌خواهند مرغ ایرانی (تولید ایران) را هم کاملا از چرخه غذایی مردم حذف کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *